کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: ایران تهدیدی علیه متجاوزان، تروریست ها و کسانی که علیه ملت‌های بی‌دفاع اقدام نظامی می‌کنند.

مخالفت ایران با اقدامات مداخله‌جویانه عربستان دلیل نگرانی آنها است/ ایران تهدیدی علیه متجاوزان استسعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره دیدار عادل‌الجبیر و گوترش و تهدید خواندن ایران در این جلسه اظهار داشت: اینکه سازمان ملل بر خلاف وظایف تعیین‌ شده‌اش اقداماتی را انجام می‌دهد موضوع جدیدی نیست، به همین دلیل است که با وجود گذشت 70 سال از تأسیس این سازمان هنوز نتوانسته گامی موثر در جهت حل بحران‌ها و مشکلات جهانی بردارد.

کارشناس مسائل سیاست خارجی ادامه داد: اینکه رئیس سازمان ملل متحد با مقامات کشوری دیدار می‌کند که این کشور اقدامات خصمانه زیادی را در منطقه انجام داده، به نوعی توجیه و پوشش بر اقدامات یکی از اعضای سازمان ملل بوده و نشان می‌دهد که این سازمان بین‌المللی به ابزاری برای برخی قدرت‌های استکباری منطقه و جهان تبدیل شده است.

وی درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر اینکه ایران تهدیدی برای منطقه است، گفت: حرف وزیر امور خارجه عربستان حرف کاملا دقیقی است. چرا که ایران تهدیدی علیه متجاوزان، تروریست ها و کسانی که برای ملت‌های بی‌دفاع اقدام نظامی می‌کنند.

زارعی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید به عادل‌الجبیر حق داد که از این اقدامات ایران که مغایر با خواست آنهاست نگران باشد. سعودی‌ کشوری را مانند بحرین اشغال می‌کند و یا کشور دیگری مانند یمن را در طول شبانه‌روز بارها بمباران کرده و در  عراق و سوریه میلیاردها دلار هزینه برای براندازی نظام آن کشور ‌صرف می‌کنند به همین خاطر زمانی که کشوری مانند ایران در مقابل این اقدامات آنها می‌ایستد باعث ترس و نگرانی آنها می‌شود و درصدد مقابله برمی‌آیند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار