همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی با کمیسیون های فقهی کلامی، اجتماعی و بانوان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان ، آیت الله سلیمانی  نماینده ولی فقیه درسیستان وبلوچستان در نشست خبری گفت: این کمیسیون‌ها دارای  زیر مجموعه های متعددی خواهند بود که کمیسیون فقهی -کلامی امسال در خصوص موضوع جهاد در اسلام و در زمینه تبیین جهاد واقعی بحث و تبادل نظر انجام می شود.

آیت الله سلیمانی از دستاورد های این همایش را طراحی کمیسیون های اختصاصی عنوان کرد و گفت: بانوان شرکت کننده دراین همایش توقع افزایش این نوع نشست‌ها را دارند.

وی بیشترین مهمانان شرکت‌کننده در این همایش را اهل سنت تشکیل می‌دهندو افزود: عمده بحث ما در کمیسیون فقهی کلامی 4 محور تعریف و فلسفه اقسام جهاد، شروط جهاد در فقه و کلام اسلامی، جهاد و نقد شبهات پیرامون آن و سوءاستفاده جریان‌های تکفیری از جهاد اسلامی است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود:یکی از اهداف کمیسیون اجتماعی تمرکز بر برنامه‌های استکبار جهانی در مناطق مرزی و راه‌های مقابله با آن است .

سلیمانی بیان کرد: عوامل تحکیم و تخریب خانواده در کمیسیون بانوان مورد بررسی قرار می‌گیرد که نقش زن در خانواده، حضور زنان در اجتماع و اشتغال بانوان، اختلاط زن و مرد در فضاهای مشترک و پیامدهای منفی آن در محیط اجتماعی در این کمیسیون ارزیابی می‌شود.

 نماینده ولی فقیه ازویژگی های  بیست و هشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی  در سال جاری را پخش  پیام تصویری آیت الله مکارم شیرازی در این همایش عنوان کرد.

امام جمعه زاهدان افزود: از مجموع 227 مقاله ارائه شده به سه کمیسیون «فقهی وکلامی، اجتماعی و بانوان» 129 مقاله پذیرفته شده است که 54 مقاله مربوط به کمیسیون بانوان، 16 مقاله کمیسیون اجتماعی و 59 مقاله نیز در رابطه با کمیسیون فقهی و کلامی ارائه شده است. 

آیت الله سلیمانی ادامه داد: 84 مقاله ارائه شده به این همایش مربوط به سیستان و بلوچستان و 17 مقاله هم از خارج استان و هویت 11 مقاله نیز هنوز مشخص نشده است.

گفتنی است ، در این همایش بیش از 500 نفر صاحب نظر از علمای شیعه و سنی از8 استان سنی نشین حضور دارند که این افراد از استانهای خراسان رضوی،جنوبی ، آذربایجان شرقی ،زنجان ،شیراز، مازندران ،کرمان،گلستان می باشند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار