نمایندگان در جلسه علنی امروز با اصلاح برخی از مواد لایحه برنامه ششم، اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند.

شورای حقوق و دستمزد با پیشنهاد رؤسای قوا اعتبارات واحدهای عملیاتی مناطق مرزی و محروم را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 26 بهمن ماه) در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، اعاده شده از شورای نگهبان با اصلاح تبصره 4 ماده 18 و تبصره 1 ماده 38 و همچنین با بند (ز) ماده 41 و بند (ح) این ماده واحده موافقت کردند.

براین اساس متن زیر جایگزین تبصره 4 ماده 18شد:

«تبصره 4- جلسات شورای فقهی با حضور دو سوم اعضا مشتمل بر رئیس شورا و حداقل فقهای عضو شورا رسمیت یافته و تصمیمات شورا با رأی موافق اکثریت فقهای حاضر عضو شورا اتخاذ می‌شود».

براساس این گزارش تبصره 1 ماده 18 به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره 1- شورای حقوق و دستمزد می‌تواند با پیشنهاد رؤسای قوا، وزرا یا معاونان رئیس جمهور که ریاست دستگاه‌های اجرایی را برعهده دارند و بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی، برای مشاغل تخصصی، واحدهای عملیاتی مناطق مرزی و محروم تا 60 درصد دریافت‌های موضوع این ماده علاوه بر سقف مقرر این ماده منظور کنند.

براساس این گزارش بند (ز) ماده 41 به شرح زیر اصلاح شد:

در بند(ز) ماده 41 عبارت «که به تصویب مجلس شورای اسلامی» بعد از عبارت «موازین ملی و بین‌المللی اضافه شد».

پیش‌تر در بند (ز) ماده 41 آمده بود؛
ز- ممنوعیت هرگونه رهاسازی، تولید، واردات و مصرف محصولات تراریخته، در چارچوب قانون ایمنی زیستی جمهوری اسلامی ایران مصوب 7/5/1388 با رعایت مقررات و موازین ملی و بین‌المللی.

براساس این گزارش بند (ح) ماده 41 به شرح زیر اصلاح شد:
در بند (ح) ماده 41 عبارت «غیر اشباعی» قبل از عبارت «ترانس» اضافه شد.

پیش‌تر در بند (ح) ماده 41 آمده بود؛ اخذ عوارض از انواع چربی‌های وارداتی دارای اسیدهای چرب اشباع و ترانس بیش از حد مجاز و نوشابه‌های گازدار مصرفی و صرف منابع حاصل از آنها در جهت افزایش سرانه شیر. میزان مصرف و نحوه هزینه در بودجه سالانه با رعایت ماده 41 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 2 مصوب 4/12/ 1393 مشخص خواهد شد.
انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، صحن ، لایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار