سنندج؛

راهیابی 16 فیلم هنرمندان کردستان به جشنواره بین‌المللی فیلم 100

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: 9 اثر از فیلمسازان کردستانی به بخش نهایی و 7 اثر به بخش غیررقابتی و اکران یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای، راه یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان گفت: در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای 13 فیلم تولید حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان به جشنواره ارسال شد که از این میان 4 اثر "دریای کوچک من" ، "جیژوان" ،"امید سپید"  و "معلق" تولید حوزه هنری استان کردستان در بخش رقابتی جشنواره نمایش داده می‌شود.

امین مرادی افزود: در این بخش همچنین 5 اثر دیگر از فیلمسازان استان کردستان با عناوین "نیمه خالی لیوان"، "آدم‌ها" ،"بار گچ به مقصد نمی‌رسد"، و دو فیلم "تیشه روزگار" و "نقش زن" در بخش‌های انیمیشن و داستانی به رقابت با دیگر آثار راه یافته به این بخش می‌پردازند.

به گفته وی در این بخش 141 فیلم 100 ثانیه‌ای به انتخاب هیأت داوران جشنواره به بخش نهایی راه یافته‌اند که در مجموع از نظر تعداد آثار در بین استان‌های کشور، استان کردستان بعد از استان تهران با 54 اثر و قم با 12 اثر در رتبه سوم تعداد آثار راه‌یافته به این بخش قرار دارد.

وی افزود: یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100، در سه بخش داستانی، مستند و پویانمایی در دو بخش اصلی‌ و مسیر تجربه با موضوعات اخلاق و سبک زندگی، اخلاق و فرهنگ کار و اخلاق و اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به آمادگی استان برای اکران همزمان این جشنواره در سنندج، گفت: در بخش آثار راه‌یافته برای اکران نیز 7 اثر فیلمسازان کردستانی دیده می‌شود.

مرادی گفت: در این بخش نیز در مجموع 140 اثر به بخش نهایی راه پیدا کرده است که طی روزهای 4 تا 6 اسفند ماه 95 در سینما آزادی تهران به معرض نمایش گذاشته شده و برگزیدگان جشنواره نیز در اختتامیه‌ای که 6 اسفند در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود، معرفی می‌شوند.

مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای در دوره گذشته در سنندج و به میزبانی حوزه هنری استان کردستان برگزار شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار