در این خبر با چهره بزک کرده ترامپ بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید جلیلی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر دیروز در بین دانشجویان دانشگاه قم سخنان مهمی در زمینه نگاه به برجام و انتقادهایی که بر این موضوع ملی شده بود داشت.

جلیلی به مقایسه نگاه دینی و انقلابی با تفکر لیبرال حاکم بر غرب و ذکر برخی پارامترهای دو دیدگاه پرداخت و موضوع برجام و نقدهای  منتقدان را با ذکر مثال هایی در مورد بد عهدی های امریکا به چالش کشید. وی همچنین در صحبت های خود تعامل قدرتمندانه با جهان را راه کاری مناسب برای گرفتن نتیجه دانست.

جلیلی در بخشی از مصاحبه خود نوشته است اوبامای مودب و باهوش آن روی سکه ترامپ است.

متن کامل پست سعید جلیلی: در نگاه دینی برای ممانعت از فساد نباید فقط به ساز و کارهای نظارتی اکتفا شود بلکه اول خود کارگزاران به تقوا امر می شوند.

تفکر لیبرال می گوید در همه چیز باید منتظر غرب باشیم یا نگاه محافظه کارانه به حفظ وضع موجود رضایت می دهد اما تفکر انقلابی با هر دو نگاه مخالف است. در نگاه انقلابی دیپلماسی باید تعامل قدرتمندانه باشد نه دیپلماسی التماسی.

 اگر در مذاکرات دوره قبل فلسفه بافی می کردیم پس چطور در سال 86 در عرض کمتر از 6 ماه توانستیم 6 مساله باقی مانده با آژانس را حل کنیم؟

اگر در مذاکرات دوره قبل مسایلی مانند معدن گچین و سانتریفیوژهای p2 را توانستیم با فلسفه خواندن حل کنیم، پس کار بدی نکردیم!
 مدل شاه سلطان حسین این بود که در برابر هر فشار و تهدیدی عقب نشینی می کرد. عده ای میگفتند می شد با لبخند و تدبیر مشکلات را حل کرد اما امروز پاسخ دهند نتیجه آن چه شد؟

اصلی ترین تحریم، تحریم بانکی بود اما امروز شما بگویید که پس از سه سال مذاکره با امریکا و عقب نشینی های انجام شده این مشکل حل شد؟

 امروز با وجود اجرای برجام سفارتخانه های ما در هر جای دنیا می توانند پول جا به جا کنند؟ می توانیم پول نفت را وارد کشور کنیم؟
 وقتی طرف مقابل ابزار فشار و تحریم را در دست می گیرد تدبیر این نیست که بگوییم باید تحریم ها رفع شود تا مشکل آب خوردن مردم هم حل شود!

سال 92 در مذاکرات آلماتی 2 چون نزدیک انتخابات هم بود می توانستیم پیشنهادات 1+5 را بپذیریم و بعد هم اعلام کنیم به توافق رسیده ایم اما وظیفه ما نمایش بازی کردن نبود بلکه حفظ و دفاع از حقوق مردم بود.

 در این مدت منبع درآمد دولت از یارانه ها بیشتر شده است، مثلا قیمت بنزین به 1000 تومان و گازوییل به 250 تومان رسیده و قیمت برق نیز افزایش داشته اما چرا پول بیشتری به مردم داده نشده است؟

 قبلا میگفتند به خاطر هر روز تاخیر در اجرای برجام روزانه 170 میلیون دلار ضرر می کنیم پس با این حساب در یک سال باید 60 میلیارد دلار در آمد بیشتری کسب کرده باشیم پس چرا امروز گفته می شود حتی برای پرداخت حقوق کارمندان دولت نیز مشکل وجود دارد؟
 امروز همه پذیرفته اند که رییس جمهور امریکا قابل اعتماد نیست ولی این نباید بهانه ای شود برای بزک کردن کل سیستم آمریکا! اتفاقا اوباما ی مودب و باهوش آن روی سکه ترامپ است!

با تعامل قدرتمندانه با جهان می توان به نتیجه رسید نه اینکه مثل امروز جیبوتی هم برای ایران رجزخوانی کند "


سعید جلیلی در دانشگاه قم چه گفت؟+اینستاپست



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار