سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد رییس جمهور آمریکا انتظار دارد مسکو شبه جزیره کریمه را به اوکراین بازگرداند.

اسپایسر: ترامپ انتظار دارد که روسیه شبه جزیره کریمه را به اوکراین بازگرداند/ اعتماد ترامپ به فلین از بین رفته بودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، شان اسپایسر – سخنگوی کاخ سفید – امروز (سه شنبه) اعلام کرد: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا انتظار دارد که روسیه شبه جزیره کریمه را به اوکراین بازگرداند. 

اسپایسر در نشست خبری خود اعلام کرد: ترامپ به صورت بسیار روشن انتظار دارد که دولت روسیه خصومت‌ها را کاهش دهد و شبه جزیره کریمه را به اوکراین بازگرداند. همزمان رییس جمهور آمریکا خواهان همراهی با مسکو است. 

پس از همه‌پرسی سال 2014 در شبه جزیره کریمه، با رای 97 درصد از مردم این منطقه به روسیه الحاق شد. در طول کارزار انتخاباتی ترامپ بارها اعلام کرده بود پس از همه پرسی صورت گرفت در شبه جزیره کریمه، این منطقه را به عنوان بخشی از روسیه به رسمیت خواهد شناخت. 

رییس جمهور آمریکا بارها از آغاز گفتگوهای سیاسی با روسیه دفاع کرده و خواهان همکاری دو کشور در امر مبارزه با تروریسم و ایجاد روابط مثبت میان دو کشور بوده است. مسکو نیز در مقابل از ایده همکاری‌های دوجانبه با واشنگتن استقبال کرده است. پس از مکالمه تلفنی ترامپ و پوتین در 28 ژانویه (9 بهمن ماه)، سرگئی لاوروف – وزیر خارجه روسیه – اعلام کرد روسای جمهور بر اهمیت احترام در روابط دو جانبه تاکید داشتند. 

اسپایسر در بخش دیگری از نشست خبری روزانه در جمع خبرنگاران با متهم کردن فلین به «فریب معاون رئیس‌ جمهور و دیگران»، گفت: اعتماد «دونالد ترامپ» به فلین از بین رفته بود و نهایتا به این نتیجه رسید که لازم است تغییراتی صورت گیرد.

وی افزود: هرچند کاخ سفید به این نتیجه رسیده که فلین هیچ قانونی را نقض نکرده، اما رئیس‌جمهور به این نتیجه رسید که دیگر به مشاور امنیت ملی‌اش اعتماد ندارد.

اسپایسر خاطرنشان کرد ترامپ فردا در واشنگتن میزبان «بنیامین نتانیاهو» نخست ‌وزیر اسرائیل است.

وی تصریح کرد طرفین در این دیدار در مورد موضوعات مختلف از جمله «تهدید ناشی از ایران و نیروهای نیابتی این کشور»، بحران سوریه و مسئله اسرائیل و فلسطین گفتگو می ‌کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار