یکی از رهبران جنبش حماس بر لزوم از سرگیری روابط این جنبش با دولت سوریه و همکاری با آن در جهت مقاومت تأکید کرد.

تاکید محمود الزهار بر لزوم از سرگیری روابط حماس با دولت سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، محمود الزهار، یکی از رهبران جنبش حماس، بر لزوم از سرگیری روابط این جنبش با دولت سوریه تأکید کرد.

وی در اظهاراتی تصریح کرد ضرورت دارد جنبش حماس روابط خودش را با سوریه که به همراه شمار دیگری از کشورهای عربی ویران شد، از سر بگیرد تا از سوریه برای برنامه مقاومت استفاده شود.

این عضو جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به المیادین نت گفت: انتخابات داخلی (در غزه)، مواضع این جنبش یا سیاست‌های آن را در ارتباط با مقابله با اسرائیل تغییر نخواهد داد.

وی در بخشی دیگر از اظهاراتش ضمن اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و نیز با اشاره به مانع‌تراشی مصر در مسیر تقویت روابط حماس با ایران، از کشورهای عربی و اسلامی به علت تنها گذاشتن مقاومت به شدت انتقاد کرد.

الزهار درباره آرمان فلسطین گفت: «فرضاً شما از آرمان فلسطین حمایت می کنید چه حمایتی می کنید؟ کشورهای مغرب عربی از این آرمان حمایت می کنند چه حمایتی می کنند؟ سنگال حامی آرمان فلسطین است چه حمایتی می کند؟ معنای حمایت چیست؟ من مشخصاً از جهان اسلام صحبت می کنم که الان یک سوم جمعیت جهان را تشکیل می دهد. جهان اسلام چه حمایتی از آرمان فلسطین می کند؟ هیچ. ایران از مقاومت حمایت می کند؛ اما آیا حمایتهای ایران به تنهایی برای ایجاد توازن بین رژیم اسرائیل که بمبهای هسته ای در اختیار دارد و بین جنبش مقاومت حداقل در غزه و مقاومت مردمی که راهی به غیر از مقابله با استفاده از چاقو و زیر گرفتن با خودرو و تحصن در کرانه باختری و قدس ندارد، کافی است؟ من از حجم توازن صحبت می کنم. حمایت به مرحله ایجاد توازن راهبردی که به محو رژیم اسرائیل منجر شود نرسیده است.

این عضو حماس گفت ما می خواهیم روابط خود را هرچه بیشتر با ایران تقویت کنیم به همین سبب نمونه ای از موانعی را که در راه تقویت روابط با ایران وجود دارد، بیان می کنم. ما درخواست کردیم گذرگاه [گذرگاه بین غزه و مصر] برای سفر به ایران به منظور حضور در کنفرانس حمایت از مقاومت باز شود اما تا الان به ما وعده خروج از این گذرگاه داده نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار