رييس سازمان انرژى اتمی گفت: در موضوع پیشران به سرعت در حال پیشرفت هستیم و به زودی اولین گزارش که تقریبا نهایی شده به رئیس جمهور ارائه خواهد شد.

گزارش اولیه پیشران هسته‌ای به زودی تقدیم رئیس جمهور خواهد شد/ از تمام توانمندی‌های مورد نیاز طراحی پیشران برخورداریم + فیلمعلى اكبر صالحى رييس سازمان انرژى اتمى در حاشیه همایش فرهنگ سازمانی با رویکرد توسعه در پاسخ به سوال خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، درباره اینکه وضعیت برجام پس از روی کار آمدن ترامپ چه خواهد شد، با بیان اینکه پس از روى كار آمدن ترامپ همگان در انتظار تصميمات او و دولتش هستند، اظهارداشت: در حال حاضر گمانه زنى در این زمينه بسيار دشوار است؛ اما در اين فاصله زمانى مي‌توان دريافت كه اقدامات دولت آمريكا اقدامات دقيق مطالعه شده‌ای نبوده است و مسئولان آمریکایی دچار نوعی سر در گمى شده‌اند.

وی اضافه کرد: ترامپ پيش از رسيدن به رياست جمهورى درباره برجام اظهار نظرهایی داشت و برجام را بدترين توافقنامه تاريخ آمريكا عنوان کرد، اما به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها مجبور به حرکت در چارچوب سياسی هستند و نمی‌توانند از آن فراتر حركت كنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره مواضع آمریکایی‌ها نسبت به برجام با بیان اینکه ترامپ با عنوان رئیس جمهور آمریکا با زمانی که به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری درباره برجام اظهارنظر می‌کرد کمی متفاوت شده، گفت: برجام یک سند در جهت منافع ملی، جهانی و بین‌المللی است و امیدواریم خدشه‌‌ای به آن وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم اتحادیه اروپا خصوصا شخص موگرینی و سایر کشورهای طرف قرار داد به اجرای برجام پایبند باشند. ما بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری و مصلحت کشورمان هیچگاه برجام را نقض نخواهیم کرد، اما در صورتی که آمریکایی‌ها اقدامی در راستای نقض آن انجام دهند پیش‌بینی‌هایی را جهت اقدام متقابل در نظر گرفته‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره پیشران هسته‌ای نیز گفت: در موضوع پیشران به سرعت در حال پیشرفت هستیم و به زودی اولین گزارش که تقریبا نهایی شده به رئیس جمهور ارائه خواهد شد. البته این گزارش اولیه و امکان‌سنجی است و فعلا به موضوع طراحی پرداخته نشده است. در این گزارش ایران از تمام توانمندی‌های مورد نیاز برای طراحی پیشران و عملیاتی کردن دستور رئیس جمهور برخوردار است. اما نیازمند مدت زمانی طولانی هستیم و در این راستا فاصله زمانی را تعیین کردیم که بتوانیم به نتایج مورد نظر دست یابیم.

وی درباره خریداران آب سنگین ایران ادامه داد: در حال حاضر کشورهای اروپایی متقاضی خرید آب سنگین هستند اما هنوز قراردادی در این زمینه منعقد نشده است.
 
برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۲۰:۲۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
این ماه 186500 تومان یارانه گرفتیم . 188600 تومان قبض خانگی آمد . وهنوز قبض آب برق تلفن خانگی اینترنت مانده است ،
آخرین اخبار