مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: 25 درصد شیر استان اردبیل در شهرستان پارس آباد تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، علی‌اکبر حسنیان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به تولید فرآورده‌های دامی در شهرستان پارس‌آباد افزود:شهرستان پارس‌آباد مغان با تولید بیش از 68 هزار و 370 تن شیر خام در سال 25 درصد تولید شیر استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این شهرستان با تولید 6 هزار و 690 تن گوشت قرمز 22 درصد تولید استان را به خود اختصاص می‌دهد که از همین لحاظ نقش کلیدی و اساسی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش مربوط به تولید گوشت قرمز در استان دارد و سعی و اهتمام مسئولان نیز بر این است که با تشویق سرمایه‌گذاران به راه‌اندازی واحدهای پرورش صنتعی دام میزان تولیدات در این بخش ارتقاء یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: برنامه اصلاح نژاد دام و استفاده از دامهای پربازده و بهبود مدیریت تغذیه دام از اهداف اساسی این مدیریت در رونق بخش امور دام منطقه است و همه این حجم ظرفیت تولیدی وجود کارخانه‌های تبدیلی را می‌طلبد که با فرآوری شیر تولیدی در شهرستان ارزش افزوده اقتصادی آن نیز افزایش می‌یابد.

حسنیان تصریح کرد:امسال عملیات اصلاح نژاد دام بر روی بیش از 2 هزار راس از دامهای منطقه صورت گرفته و امیدواریم با مشارکت دامداران زمینه‌های اشتغال در این حوزه و رونق این بخش بیش از پیش در سطح شهرستانفراهم شود که این امر از جمله اولویتهادر پارس‌آباد به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تولید و توزیع نهاده‌های دامی در پارس‌آباد بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک هزار تن انواع نهاده‌های دامی از جمله سبوس، جو، کنسانتره در بین دامداران صنعتی و سنتی شهرستان پارس‌آباد مغان توزیع شده است.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.