معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: بعد از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از جانب مقام معظم رهبری این سیاست‌ها به صورت جدی در استان پیگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، اقبال عباسی با اشاره به اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از زمان ابلاغ آن در استان اردبیل در حال پیگیری و اجراست،‌ اظهار کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای تسریع و حل این موانع در استان اردبیل همزمان با سراسر کشور اقدام به ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران کرده است.

وی گفت: تا امروز 250 واحد تولیدی و صنعتی استان 257 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که در این راستا برای حدود 4 هزار نفر تثبیت شغل و 400 نفر اشتغالزایی انجام شده که این موارد فقط برای احیای طرح‌های تولیدی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل بیان کرد: تسهیلات بانکی برای طرح‌های تولیدی و صنعتی که از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند، نیز شامل می‌شود و این واحدها تاکنون 800 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که در مجموع 100 واحد جدید صنعتی و کشاورزی را شامل می‌شود.

عباسی افزود: سقف خاصی برای دریافت تسهیلات توسط استان‌های مختلف کشور وجود ندارد و در رابطه با اعتباراتی که تا سقف یک میلیارد تومان است در داخل استان تصمیم‌گیری می‌شود و بیشتر از این مقدار در سطح ملی بررسی و تایید می‌شود.

وی گفت: طبق مصوبات ستاد تسهیل مدیران کارخانجات و واحدهای تولیدی در صورتی که 10 درصد بدهی خود را به بانک‌ها پرداخت کنند می‌توانند بقیه بدهی خود را قسط بندی کنند و از تسهیلات ارائه شده در این حوزه استفاده کنند که این امر باعث رونق بیشتر تولید و حرکت در مسیر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان است.

وی با اشاره به تصویب فرصت یک ساله به مدیران کارخانه‌ها برای تسویه بدهی خود با بیمه‌های تامین اجتماعی افزود: در بحث صادرات نیز کارخانجات و واحدهای تولیدی که محصولات خود را به بازارهای خارجی صادر می‌کنند از هرگونه عوارض معاف شدند و تشویق‌های صادراتی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.