لیقوان با تمام کوچکی اش ، نام بزرگی دارد روستایی که اگر چه همیشه با پنیرهای قالبی ایرانی تداعی میشود ، اما اگر به عنوان یک گردشگر وارد شوید جاذبه های بیشتری را میتوان دید که تمام ذهنیت انسان را ازاین روستا ،تغییر میدهد.

لیقوان با تمام کوچکی اش ، نام بزرگی دارد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛روستای ییلاقی و کوهستانی لیقوان در جنوب شرقی تبریز و در دامنه کوهستان سهند قرار دارد ،این روستا از قسمت شرقی همجوار دره‌ بسیار باصفایی است که رودخانه لیقوان از آن می‌‌گذرد و روستاهای حاشیه خود را مشروب می‌کند.

کشتزارهای سرسبز و باغ‌های میوه هر ساله به خصوص در تابستان هزاران نفر از عاشقان طبیعت را به این دره مصفا جذب می‌کند. دره لیقوان بین تمامی دره‌ های استان تنها جایی است که امکان ارائه خدمت و پذیرایی از مسافران را دارد.لیقوان با تمام کوچکی اش، نام بزرگی است.

برای دیدن لیقوان باید به آذربایجان شرقی سفر کنید و در ۳۶ کیلومتری جنوب تبریز این روستا را ببینید که در کنار رودخانه مهران رود و کوه های سر به فلک کشیده سهند جا خوش کرده است.
 
جاده ارتباطی لیقوان –تبریز از مسیر «دروازه تهران » شهر تبریز شروع میشود و بعد از گذر از شهر باسمنج و روستای هروی(هربی)بیرق(بره)به روستای لیقوان میرسد .

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.