معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی ایران کمبود منابع و توقف مهمترین طرح‌های عمرانی را از جمله چالش‌های بخش درمان عنوان کرد.

رضا پایداری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه اغلب بیمارستانهای فعلی ما موقوفه، قدیمی، ولی برای ارائه خدمت و رفع نیاز‌های درمانی مردم فعال هستند، تاکید کرد: برای مثال بیمارستان جدید فیروزآبادی در سال ۸۵ کلنگ زنی شد. 

وی افزود: متاسفانه به علت کمبود اعتبارات و مشکلات مالی از سال ۸۵ تاکنون و پس از گذر ۱۰ سال همچنان فاز جدید بیمارستان فیروز آبادی در انتظار بودجه‌ای برای ساخت و ساز به سر می‌برد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به پیشرفت عمرانی ۵۰ درصدی درصدی ساختمان جدید بیمارستان فیروز آبادی، تصریح کرد: در صورت تخصیص منابع، پروژه ساخت و راه اندازی این بیمارستان تا ۲ سال آینده تکمیل می‌شود که در این صورت تبدیل به مرکز درمانی کاملا مقاوم در مقابل بحران‌ها و بلایای طبیعی است. 

وی در ادامه از افتتاح بیمارستان ۱۲۰ تخته بهارستان در هفته جاری خبر داد و گفت: این شهرستان با جمعیتی بیش از ۶۰۰ هزار نفر حتی یک بیمارستان ندارد. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: از دیگر پروژه‌های مهم در دست اقدام این دانشگاه می‌توان به احداث 2 بیمارستان در ملارد و بیمارستانی در قدس اشاره کرده که بیش از یک سال از کلنگ زنی آن می‌گذرد و مجموعا پیشرفت فیزیکی هر یک از این پروژه‌ها نزدیک به ۱۰ الی ۱۵ درصد است. 

پایداری اظهار داشت: هم اکنون ساخت نخستین بیمارستان کاملا پیشرفته سوختگی در منطقه ۲۲ و با ظرفیت ۱۵۰ تخت و طبق آخرین استانداردهای روز دنیا، مهمترین پروژه کشوری علوم پزشکی ایران بوده که هم اکنون به پیشرفت عمرانی ۵۰ درصدی رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار