وی افزود: فناوری که بتواند باعث ثروت برای مردم و توسعه کشور شود، برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران اهمیت دارد؛ فناوری همچنین باید سطح زندگی مردم را ارتقا دهد.
دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه انسان مخاطب اصلی فناوریهای نرم محسوب میشود، تأکید کرد: فناوریهای تغییر در رفتارهای افراد جامعه ایجاد میکند که تغییر رفتار مورد توجه فناوریهای نرم است.
سجادی با بیان اینکه عرصههای مختلفی در حوزه بازیهای رایانهای وجود دارد که عرصههای فرهنگی از جمله آنها محسوب میشود، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از تولید ناخالص ملی در کشورهای توسعه یافته به فناوریهای نرم اختصاص دارد.
وی اضافه کرد: کسب و کار در بازیهای رایانهای، درآمد بسیار بزرگی را به همراه خود دارد، پس میتوان از این حوزه به دید یک شغل هم نگاه کرد.
دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: اینکه کشوری به دلیل داشتن نفت به حوزه بازیهای رایانهای و فناوریهای نرم توجهی نداشته باشد، ناشی از بیتدبیری مسؤولان آن است.
سجادی نیری اظهار کرد: نمیتوان تأثیرات بازیهای رایانهای را نادیده گرفت چرا که این بازیها بسیار اشتغالزا و اقتصادی هستند؛ بازیهای رایانهای میتوانند کارکردهای دیگری به غیر از تفریح و سرگرمی داشته باشند که از جمله آنها میتوان به آموزش در آن بازیها اشاره کرد.
وی
اضافه کرد: دانشگاه اصفهان به عنوان، دانشگاه مادر در مرکز کشور رشتههای
مختلفی را تحت پوشش خود قرار داده و نگاه جامع محوری به بازیهای رایانهای
دارد.
انتهای پیام/م