رئیس اداره پیشگیری های امنیتی و انتظامی دادگستری کل سیستان وبلوچستان گفت:سرقت از پرتکرارترین جرایم در سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، غلامرضا باغ شیرین رئیس اداره پیشگیری های امنیتی و انتظامی دادگستری کل سیستان وبلوچستان در چهارمین نشست کارگروه پیشگیری از سرقت در شهرداری زاهدان برگزار شد گفت: فرایند سرقت از منازل به واسطه تاثیرات عمیقی که بر امنیت روانی و اجتماعی شهروندان ایجاد میکند در دستور کار نهاد های قضایی،اجرایی و انتظامی قرار گرفته است.

باغ شیرین افزود:  در راستای تحقق فرایند پیشگیری از سرقت منازل مسکونی و اماکن تجاری در این نشست اقدامات موثری اجرایی و محقق گردید.

وی ادامه داد: با عنایت به تایید شاخص های اجرایی و کمی سازی کلیات مقولات ارائه شده در دستور عمل اجرایی نشست موثری با نهاد ها و سازمانهای متولی برگزار گردید.

باغ شیرین با بیان اینکه سرقت از پرتکرارترین جرایم استان است، گفت: با عنایت به حجم گسترده ی پرونده های واصله به محاکم قضایی از نوع سرقت ضرورت اتخاذ تدابیر موثر در این حوزه یک اقدام ضروری و به هنگام می باشد.

این مسئول بیان کرد: فرایند سرقت از منازل به واسطه تاثیرات عمیقی که بر امنیت روانی و اجتماعی شهروندان ایجاد میکند در دستور کار نهاد های قضایی،اجرایی و انتظامی قرار گرفته است.

وی با تشریح برخی ابعاد طرح پیشگیری از منازل و اماکن تجاری، گفت: ارتفاع دیوار منازل، نحوه مصدود کردن حفاظ ها و انسداد مسیرهای ورودی، برسی راهکارهای موثر در خصوص پایش تصویری، اجرای مقررات ایمنی ساختمان و فرایند نگهبان محله در اماکن تجاری و منازل مسکونی بیش از 10 واحد به عنوان یک الزام پیشگیرانه در این دست واقع و مقرر گردید.

باغ شیرین تصریح کرد: با تدوین جزئیات این طرح و ارائه لایحه به شورای شهرای شهر این فرایند با عنوان اقدام ضروری و الزام آور با همکاری نظام مهندسی ساختمان،  شهرداری، پلیس آگاهی ، پلیس پیشگیری و اداره نظارت بر اماکن با نظارت و راهبری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اجرایی گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار