افزایش روند مهاجرت مسلمانان میانمار به بنگلادش

روند فرار اقلیت مسلمان سرکوب شده در سال های گذشته از میانمار به بنگلادش سرعت گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پنج تلویزیون فرانسه، روند فرار اقلیت مسلمان سرکوب شده در سال های گذشته از میانمار به بنگلادش سرعت گرفته است.

بر اساس این گزارش، اقلیت مسلمانان روهینگیا در میانمار از سال ها پیش سرکوب می شوند. روند مهاجرت این مسلمانان به سوی بنگلادش شدت گرفته است.

مالزی دو میلیون تن کمک برای مسلمانان روهینگیا که به بنگلادش مهاجرت کرده اند، ارسال کرده است. مهاجرت این مسلمانان از میانمار به بنگلادش از مدت ها پیش آغاز شده است.
 
اما روند مهاجرت اقلیت مسلمان روهینگیا از چهار ماه پیش شدت گرفته و همچنان رو به افزایش است.

هفتاد هزار تن از مسلمانان روهینگیا در ماه های اخیر به جمع هموطنان خود که در اردوگاه هایی در اطراف شهری در بنگلادش اسکان داده شده اند، افزوده شده است.

تلویزیون فرانسه در این قسمت بخشی از سخنان عبدالعزیز بن ابوالرحیم رئیس گروه امدادرسان مالزی را پخش کرد. وی از تلاش گروه آسه آن برای  ادامه ارسال کمک به مسلمانان روهینگیا سخن به میان آورد.

این گزارش در ادامه افزود: همبستگی اعضای گروه آسه آن با این اقلیت سرکوب شده چندان قوی نیست و به رغم افزایش دشواری های این مردم، هیچ تغییری در رویه آسه آن به وجود نیامده است.
 
ارتش میانمار حملات مرگبار انجام گرفته به پست های مرزی را به روئینگاها نسبت داد و در ماه اکتبر حملات شدیدی را در غرب کشور علیه مسلمانان آغاز کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار