بسیاری از رستوران‌های واشنگتن قرار است امروز در اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی ترامپ، دست از کار بکشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بسیاری از رستوران های واشنگتن، از جمله شماری از رستوران های مجلل این شهر قرار است در اقدامی با شعار " روز بدون مهاجر" و در اعتراض به سیاست ضد مهاجرتی ترامپ، درهای خود را به روی مشتریان ببندند و یا میزان فعالیت های خود را کاهش دهند.

دعوت کنندگان به این اعتصاب در کارت دعوتی که از طریق شبکه های اجتماعی منتشر شد، گفتند: "مهاجران غیر قانونی، ساکنان، شهروندان، مهاجران سرتاسر جهان همگی باید متحد شویم. آقای رئیس جمهور، بدون ما و بدون کمک ما این کشور فلج خواهد شد.

ابتکار عمل این اقدام چند روز پیش و بدون آنکه در پشت آن یک سازمانی مرکزی حضور داشته باشد، کلید خورد و در ابتدا بسیاری به آن اهمیت ندادند؛ اما دیری نپایید که بزودی رشد کرد و پس از اعلام رستوران های بزرگ برای پیوستن به این اعتصاب اهمیت زیادی یافت.

همچنین رستوران هایی در نیویورک و فیلادلفیا تصمیم گرفته اند به این جنبش اعتراضی بپیوندند. شمار مهاجران غیرقانونی در آمریکا 11 میلیون نفر برآورد می شود. طبق آماری که "مرکز تحقیقات پیو" برای سال 2014 آماده کرده بود، 9 درصد از کارکنان بخش هتلداری و رستوران ها از مهاجران غیرقانونی هستند.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار