کشتارگاه های طیور تحت نظارت دقیق دامپزشکی قرار دارند.

نظارت دقیق دامپزشکی برکشتارگاه های طیوردکتر اصغرزاده،معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ ؛به منظور کنترل محموله های طیور در راستای پیشگیری از بیماری آنفلوانزا، کشتارگاه های طیور تحت نظارت دقیق دامپزشکی قرار دارند. 

وی افزود: در تمامی واحدهای تولیدی از جمله کارخانه های خوراک دام و طیور، مراکز جمع آوری شیر، کشتارگاه های دام و طیور،نماینده دامپزشکی از بخش خصوصی در تمام ساعات کار و فعالیت مراکز مذکور حضور دارند ولی با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی مناطق کشور علاوه بر نماینده بخش خصوصی هر شب یک کارشناس از بخش دولتی نیز حضور دارد و برمجوز های قرنطینه بهداشتی نظارت می‌کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: این کارشناس ها برضد عفونی ماشین های حمل طیور و سبد هایی که حاوی جوجه و مرغ هستند هنگام بارگیری و تخلیه آنها نظارت دارند و همه این نظارت ها و اقدامات صورت گرفته باعث شده است که خراسان جنوبی یکی از پاک ترین استان ها در زمینه بیماری های طیور باشد.

اصغر زاده افزود: از تولیدکنندگان درخواست داریم که تأمین و خرید جوجه یک روزه، پولت و مرغ تخم گذار داخل مرغداری هایشان را با هماهنگی دامپزشکی انجام دهند که شاهد آلوده شدن در جمعیت طیور در استان نباشیم.

وی بر رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه ای و مسائل امنیت زیستی در جابجایی طیور و فرآورده های خام دامی تأکید کرد و گفت: اخذ مجوزهای بهداشتی حمل از شبکه دامپزشکی مبداء الزامی است.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.