مدیرعامل آبفای روستایی استان اردبیل گفت: ۱۰۲۸ روستا در استان اردبیل از آب شرب تصفیه شده برخوردار هستند که این تعداد ۷۵ درصد از روستاهای استان را شامل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ محسن قنبری در جلسه تشریح وضعیت جمعیت زیرپوشش روستایی اردبیل از آب سالم در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و 28 روستا در استان اردبیل از آب شرب تصفیه شده برخوردار هستند که این تعداد 75 درصد از روستاهای استان را شامل می‌شود و امیدواریم با اقدامات انجام یافته بتوانیم تمامی روستاهای استان را از نعمت آب آشامیدنی برخوردار کنیم.

وی افزود: برخورداری از آب آشامیدنی سالم یکی از خواسته‌های بجای مردم است که امیدواریم با در اختیار داشتن حمایتهای لازم و اعتبارات مالی مورد نیاز بتوانیم 25 درصد مابقی روستاهای استان را نیز از نعمت خدادادی آب شرب تصفیه شده بهره‌مند سازیم و با خدمت‌رسانی مطلوب به مردم مطالبات و خواسته‌های مردم را برطرف سازیم.

مدیرعامل آبفای روستایی استان اردبیل گفت: در حال حاضر آبرسانی در روستاهای بالای 20 خانوار از اولویت بالایی برخوردار است و هم‌اکنون از لحاظ تعداد روستاها 70 درصد و از لحاظ جمعیت 80 درصد استان زیرپوشش آبرسانی قرار دارند و هم‌اکنون نیز ما تمام توان خود را برای اتمام آبرسانی بکارگیری می‌کنیم.

قنبری بیان کرد: از ابتدای امسال 102 روستای استان اردبیل آبرسانی شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که با انجام اقدامات لازم در سال آینده تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی آبرسانی تکمیل شوند و با بهره‌برداری از پروژه‌ها شاهد رشد و توسعه منطقه و جلب رضایت عموم مردم باشیم.

وی تصریح کرد: میانگین کشوری پوشش آبرسانی در روستاهای بالای 20 خانوار 77 درصد بوده و 345 هزار نفر در روستاهای بالای 20 خانوار و مابقی در روستاهای کمتر از 20 خانوار زیرپوشش آبرسانی قرار دارند.

مدیرعامل آبفای روستایی استان اردبیل افزود: امیدواریم همکاران و دستگاههای اجرایی مربوطه ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شوند تا بتوانیم شبکه آبرسانی در استان اردبیل را به اتمام برسانیم و روستاهای دورافتاده و مناطق محروم را از آب شرب سالم بهره‌مند سازیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.