مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: پیش بینی می شود امسال 133 تن محصول از سطح مزارع حبوبات شهرستان پارس آباد برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، علی‌اکبر حسنیان افزود: با توجه به اراضی و میزان محصول کشت شده در سطح شهرستانپیش‌بینی می‌شود در مجموع 133 تن محصول از سطح مزارع حبوبات شهرستان برداشت شود که علاوه بر کمیت محصولات تولیدشده افزایش کیفی این محصولات نیز مد نظر بوده و در این زمینه مشاوره‌ها و اقدامات لازم انجام شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته 10 هکتار حبوبات در سطح شهرستان کشت شده بود که امسال در مقایسه با سال گذشته در مجموع بیش از55 درصد کشت حبوبات افزایش یافته و پیش‌بینی می کنیم که شاهد افزایش مطلوب و مناسب برداشت این محصولات در شهرستان باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد افزود: در سال زراعی جاری در سطح 58 هکتار از اراضی زیر کشت حبوبات در شهرستان پارس‌آباد مغان، سطح زیر کشت لوبیا چیتی2 هکتار، چشم بلبلی 36 هکتار، ماش 8 هکتار، لوبیا قرمز 10 هکتار و لوبیا سفید 2 هکتار است.

حسنیان با بیان اینکه برای پایداری در تولید گندم باید در اراضی کشاورزی محصولاتی همچون حبوبات نیز کشت شود، افزود: یکی از مقوله‌هایی که می‌تواند به بحث پایداری گندم و خاک کمک کند کشت حبوبات است چرا که کشت حبوبات مواد آلی موجود را در خاک را تقویت می کند و کارایی منابع خاکی را بالا می‌برد.

وی توسعه حبوبات را یکی از خصوصیات اکولوژیکی کشور دانست و گفت: در گذشته میزان تولید و توسعه حبوبات در کشور بیشتر از زمان کنونی بوده استو در این شهرستان برای سالهای آتی برنامه‌ریزی می‌شود تا سطح زیر کشت حبوبات با توجه به اقتصادی بودن محصول به طور گسترده افزایش یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.