مدیر جهاد کشاورزی دزفول از پرداخت 70 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

پرداخت میلیاردی تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان دزفولبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز، احمد زارعی، مدیر جهاد کشاورزی دزفول بیان داشت: یکی از طرح های مهم مدیریت جهاد کشاورزی دزفول در سال 95 مکانیزاسیون بخش کشاورزی می باشد، لذا جذب ادوات و ماشین های بخش کشاورزی در بخش زراعت، باغبانی، شیلات و دام و طیور در حال انجام است .
 
وی افزود: طرح به کارگیری ادوات جدید با اعطای تسهیلات بانکی و کمک هزینه های بلاعوض به متقاضیان خرید و تامین ادوات و دنباله بندی ها و همچنین ماشین آلات بخش کشاورزی صورت گرفته است.
 
زارعی اظهار کرد: این تسهیلات بانکی از سوی بانک کشاورزی جهت خرید ماشین آلات کشاورزی به بهره برداران بخش کشاورزی در شهرستان دزفول پرداخت شده و پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم به 90 میلیارد ریال برسد.
 
مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار داشت:همچنین در راستای اجرای این طرح 5 دستگاه کارنده ریزدانه کشت کلزا نیز به صورت بلاعوض تامین و جذب شد.
 
زارعی به اهمیت اجرای این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: جذب ادوات و ماشین آلات جدید، ایجاد اشتغال مولد در بخش کشاورزی، مکانیزه کردن کشاورزی، بازسازی و نوسازی ماشین آلات فرسوده و قدیمی، جلوگیری از افت ریزش و سایر ضایعات محصولات مختلف در حین برداشت محصول و بالا بردن ضریب مکانیزاسیون از جمله فواید اجرای این طرح می باشد.
 
وی بیان داشت: پارسال بین 11.5 تا 12 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزی دزفول پرداخت شد.
 
سالانه 3 میلیون تن محصول شامل 120 نوع محصول مختلف زراعی و باغی در دزفول تولید می شود.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.