جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان:

مهمترین ماموریت پلیس فتا حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع در فضای مجازی است

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: حفاظت و صیانت از هویت دینی‌و ملی‌، مراقبت و پایش از حوزه فناوری برای ممانعت از تعرض به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه‌، حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع در فضای تبادل اطلاعات از مهم‌ترین ماموریت‌های پلیس فتای زنجان می‌باشد .

مهمترین ماموریت پلیس فتا حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع در فضای مجازی است
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ جعفر کردلو درمصاحبه تلویزیونی (برنامه نگاه نو) با خبرنگار صدا و سیمای مرکز استان زنجان  موضوع آسیب و تهدیدات رایج شبکه‌های اجتماعی را برای شهروندان  تشریح و بیان کرد: تأمین امنیت فضای تولید و تبادل اطّلاعات کشور، صیانت از هویّت دینی، ملّی و ارزش‌های انسانی جامعه در فتا، حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع، صیانت از منافع، اسرار و اقتدار ملّی در فضای تولید و تبادل اطّلاعات، حفظ زیرساخت‌های حیاتی کشور در مقابل حملات الکترونیک و اعتماد و آسودگی خاطر آحاد شهروندان جامعه برای انجام تمامی امور قانونی از جمله فعّالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به منظور صیانت از حاکمیت و اقتدار ملّی از جمله اهداف تشکیل پلیس فتا است.
 
وی در وضعیت جرایم اینترنتی‌، کلاهبرداری اینترنتی وهشدار در حوزه امنیت اطلاعات در فضای سایبر توضیحات مفصلی را ارائه  و افزود: دسترسی غیر مجاز، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی اشخاص، شنود غیرمجاز، جعل رایانه‌ای، تخریب و اخلال در داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی، سرقت و کلاهبرداری، جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، استفاده غیر مجاز از پهنای باند بین‌المللی برای برقراری ارتباطات مخابراتی، تولید و آموزش بدافزار‌ها یا نرم افزارهای ارتکاب جرایم سایبری و گذرواژه و اطلاعات کاربران از جمله موضوعاتی است که مورد پیگیری پلیس فتا قرار می‌گیرد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: مجرمان در عصر كنونی فضای ارتكاب جرم را از فضای واقعی به فضای مجازی سوق داده‌اند و تمامی اهداف و اقدامات پلیس سایبری زنجان، فراهم ساختن بستر مناسب و ایجاد امنیت به منظور حضور راحت کاربران در فضای مجازی است.
 
جانشین انتظامی استان زنجان گفت: امروزه شاهد افزایش روز به روز قربانیان فریب‌های اینترنتی در سطح جامعه هستیم و افراد بیشتری پول‌های خود را از این طریق از دست می‌دهند.
 
سرهنگ کردلو افزود:  فضای مجازی دارای ویژگی‌های از قبیل فرامرزی بوده ومرز جغرافیایی ندارد‌، وابسته به زمان نیست‌، دستیابی به آخرین اطلاعات آسان است، جذابیت و تنوع دارد. سریع وارزان است‌، اطلاعات و ارتباطات از آزادی برخوردار است،  هویت پنهان می‌ماند. در فضا‌ سایبر، اطلاعات به سرعت منتشر می‌شود.
 
وی تاکید کرد: برای وارد کردن اطلاعات حساس مانند رمز عبور و نام کاربری همیشه از وب سایت‌های ایمن که با https:// شروع می‌شوند استفاده کنید، دقت و هوشیاری مهم‌ترین روش برای مهار و خنثی کردن طرح‌های کلاهبرداری است و از مردم انتظار داریم به هیچ‌وجه اطلاعات شخصی به ویژه شماره حساب و کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.‌ در پایان نیز به اطلاع رسانی قابلیت‌های سایت پلیس فتا پرداخت .
 
سرهنگ کردلو در پایان توصیه کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی، با ما در میان بگذارند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.