جلالی با بحرانی خواندن شرایط منطقه غرب آسیا تصریح کرد: امروز وضعیت مردم عراق و بحرین به بدترین شکل ممکن و با خشونتهای زیادی مواجهاند حتی مهاجرین نیز با وضعیت اسفناکی دست و پنجه نرم میکنند و هر روز در جهان اسلام حوادث دلخراش و ناگواری به گوش میرسد که حکایت از واقعیت تلخ در حال وقوع این منطقه دارد.
جلالی به بلوکبندیهای ایجاد شده در منطقه غرب آسیا اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون با بروز این اتفاقات 2 بلوکبندی ایجاد شده که زمینهساز از بین بردن وحدت مسلمان و دخالت غربیها شده، گویا حکام مرتجع دو قاعده نفی سبیل و اخوت را فراموش کردهاند.
سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران با اشاره به نقش پررنگ آمریکا و اسرائیل در بحرانهای منطقه غرب آسیا تصریح کرد: این وقایع را جریانهای استکباری و صهیونیسم با ایجاد فضایی به عنوان جلوهای عینی از اسلام نشان میدهند و میخواهند با این کار موجبات اسلام گریزی و اسلام هراسی را فراهم کنند، اما در این خصوص مقام معظم رهبری با نگارش نامهای به جوانان غربی از واقعیت وجودی اسلام که این روزها به صورت تحلیلی توسط غرب ایجاد شده است پردهبرداری کردند و تاکید کردند که اسلام، دین خشونت نیست.
رئیس پژوهشهای مجلس شورای اسلامی افزود: جریانهای رسانهای در غرب و آمریکا تلاش میکنند جمهوری اسلامی که پرچمدار اسلام ناب است را به عنوان متهم ردیف این بحرانها نشان دهند، در شرایطی که رژیم صهیونیستی خود نقش کلیدی در تقویت تروریسم درمنطقه ایفا میکند تاجایی که مجروحان گروههای تکفیری را به بیمارستانهای خود انتقال میدهد و با افتخار از آنها عیادت میکند، کمکهای تسلیحاتی به آنها میرساند و بر واقعیت ناگوار این منطقه دامن میزنند.
جلالی بیان داشت: رژیم صهیونیستی یک پروژه دارد و آن استراتژی تهدیدات درونی و شکاف است، همانطور که مقام معظم رهبری هشدار دادند ما شاهد هستیم که این رژیم جعلی تلاش میکند سران مرتجع برخی از حکومتهای منطقه را بازیچه دست خود قرار داده تا وحدت جهان اسلام را از بین ببرد و به نوعی آرمان قدس و فلسطین را کنار زند.
سخنران ششمین اجلاس بینالمللی انتفاضه فلسطین راهحل برون رفت از مسئله فلسطین را تنها در 2 نکته خلاصه کرد و خاطر نشان داشت: مسئله فلسطین همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تنها به دو شیوه حل میشود، شیوه نخست اشاره به راهحل دموکراتیک دارد که غربیها در مطرح کردن آن کراهت دارند چرا که به عنصر اصلی حقوق بینالملل یعنی تعیین حق سرنوشت اشاره دارد بر این اساس همه ساکنین این سرزمین فارغ از هر دینی باید اجتماع کنند و در یک فرآیند دموکراتیک سرنوشت خود را تعیین کنند اما مرحله دوم مسئله مقاومت است و ادامه دادن آن تا ظفر حاصل شود.
انتهای پیام/