نائب رئیس و معاون اول رئیس شرکت سامسونگ کره جنوبی در ارتباط با پرونده فساد مالی رئیس جمهور تعلیق شده این کشور، بازداشت شد.

بازداشت معاون اول شرکت سامسونگ در ارتباط با پرونده فساد مالی در کره جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، لی جی یونگ، معاون اول شرکت سامسونگ در ارتباط با پرونده فساد مالی پارک گون هه، رئیس جمهور تعلیق شده کره جنوبی، بازداشت شد.

وی که ۴۸ سال دارد، ماه گذشته در ارتباط با این پرونده به عنوان مظنون مورد بازجویی قرار گرفت و درخواست بازداشت وی از سوی همین دادگاه رد شده بود.

بازداشت وی یک روز پس از دیدارش با دادستانان ویژه پرونده صورت گرفت. به گفته دادستان، بررسی شواهد موجود اتهامات بیشتری را علیه معاون اول رئیس سامسونگ مطرح کرده و بر همین اساس، دادگاه تصمیم به بازداشت او گرفته است.

سخنگوی سامسونگ تاکنون هیچ واکنشی نسبت به این اقدام دادگاه نداشته است، اما لی جی یونگ، اتهامات وارده را رد کرده است.

شرکت سامسونگ متهم است که مبلغ ۳۷.۷۴ میلیون دلار به عنوان رشوه به یک شرکت تحت مالکیت چوی سون سیل، از معتمدان رئیس جمهوری کره جنوبی اهدا کرده است، تا از یک توافق تجاری بحث‌برانگیز این شرکت حمایت شود.

لی جی یونگ پس از حمله قلبی پدرش و از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون به عنوان رئیس کل مجموعه سامسونگ و وارث احتمالی این شرکت شناخته می شود.

لازم به ذکر است دادگاه کره جنوبی در عین حال درخواست بازداشت سان جی پارک، رئیس سامسونگ، را رد کرد.

در پی رسوایی مالی ریس جمهوری کره جنوبی، ماه دسامبر سال گذشته پارلمان این کشور درباره تعلیق پارک گون هه رای داد. دادگاه قانون اساسی این کشور از آن زمان ۶ ماه فرصت دارد که این حکم را تایید یا لغو کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار