رئیس جمهور پیشین آمریکا یک ماه پس از ترک کاخ سفید به‌عنوان دوازدهمین رئیس جمهور و بالاتر از بیل کلینتون از نظر نوع عملکرد انتخاب شد.

اوباما دوازدهمین رئیس جمهور محبوب آمریکابه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ باراک اوباما رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در تازه‌ترین نظرخواهی به‌عنوان دوازدهمین رئیس جمهور محبوب آمریکا شناخته شد. این نظرخواهی از 91 مورخ آمریکایی صورت گرفته و در آن معیارهایی همچون توانایی مدیریت اقتصاد، روابط با کنگره، رهبری در شرایط بحرانی و باور عمومی در نظر گرفته شده است.

بیل کلینتون با فاصله سه امتیازی از او در رتبه پانزدهم قرار دارد.

اوباما از نظر باور عمومی رتبه دهم، رهبری در بحران‌ها رتبه هشتم، مدیریت اقتصادی رتبه هفتم و روابط بین‌الملل رتبه بیست و چهارم را کسب کرد. همچنین وی رتبه نوزدهم را در مهارت حکومت‌داری و رتبه سی و نهمین را در روابط با کنگره اخذ کرد. رئیس جمهور پیشین آمریکا که دفتر کارش را با رضایت 57 درصدی درجه‌بندی رضایت شغلی ترک کرده است از نظر برقراری عدالت برای همه به‌طور مساوی، رتبه سوم را کسب کرد و در مجموع حائز رتبه دوازدهم شد.

آبراهام لینکلن شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا به دلیل لغو بردگی و رهبری جنگ داخلی رتبه اول را کسب کرد و جرج واشنگتن، فرانکلین روزولت، تئودور روزولت و آیزنهاور در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. اما جیمز بیوکنن، پانزدهمین رئیس جمهور آمریکا که جنگ‌های داخلی در دوران او آغاز شد در پایین‌ترین رتبه در این گروه‌بندی قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.