شرکت تجهیزات مخابراتی چینی به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران اخطار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت فایننشال تریبون، «زد تی ای»، شرکت تجهیزات مخابراتی چینی، روز سه شنبه هشداری در خصوص احتمال پرداخت جریمه به دلیل نقض تحریم های آمریکا علیه ایران دریافت کرد.

در ماه مارس دولت آمریکا با اعمال محدودیت های صادراتی شدید علیه شرکت چینی زد تی ای، این شرکت را به اتهام نقض تحریم ها علیه ایران جریمه کرد. پس از آن اعمال این محدودیت ها تا 27 فوریه به حالت تعلیق درآمد.

این شرکت برای جلب رضایت واشنگتن اقداماتی نظیر تغییرات اساسی در بخش مدیریت و انتصاب مدیر جدید بخش صادرات را در دستور کار خود قرار داد. 

اگر مدت زمان تعلیق جرایم اعمال شده علیه این شرکت از سوی واشنگتن تمدید نشود، عرضه کنندگان آمریکایی از همکاری با این شرکت منع می شوند و زد تی ای بخش اعظمی از زنجیره عرضه خود را از دست خواهد داد. این شرکت تا حد زیادی به عرضه کنندگان آمریکایی خود متکی است.

زد تی ای در ژانویه سال 2016 مجددا وارد بازار ایران شد و با یک شرکت ایرانی همکاری تجاری خود را گسترش داد. زد تی ای در مارس 2012 در پی افشای فروش تجهیزات مخابراتی پیشرفته به ایران که بخشی از قطعات آنها از آمریکا وارد شده بود، اعلام کرد کسب و کار خود در تهران را تعطیل خواهد کرد.

این شرکت چینی حدود یک سوم از قطعات موردنیاز برای دستگاه‌های تولیدی خود را از آمریکا وارد می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار