آتش نشانان به 43 حادثه که بر اثر بارندگی رخ داده بود امدادرسانی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز اعلام کرد: در روز گذشته بیش از پنج هزار تماس با سامانه 125 برقرار شد که از 73 عملیات انجام شده ،43 مورد آن مربوط به بارندگی بود که احتمال ریزش یا تخریب منزل مسکونی، آبگرفتگی منازل، معابر و سوانح رانندگی از جمله عملیات های قابل ذکر است.

تعداد 12 مورد آبگرفتگی منازل مسکونی که احتمال ریزش دیوار و تخریب ساختمان  در آن ها  وجود داشت اعلام شد که این عملیات ها در بولوار آفرینش ، شهرک شهید بهشتی ، بوستان سعدی ، آستانه ، فضل آباد ، خیابان جنت ، بولوار فیض ، خیابان فرمانداری، ستارخان، خیابان مشیر فاطمی ، چهارراه مشیر  انجام شد.

در این حوادث آتش نشانان پس از بررسی منزل یا ساختمان و بعد از ایمن سازی، در صورت وجود خطر برای ساکنین و ریزش یا آوار، تخلیه ساکنین را خواستار شدند، که این حوادث به دلایل گوناگون از جمله مسدود شدن نادوان یا واردشدن آب به داخل منزل به دلیل پرشدن جوی آب یا چاه های فاضلاب بوده است.

همچنین در بولوار ستارخان ، با توجه  به احتمال ریزش منزل  و آوار ، به دلیل نفوذ آب از زیرزمین به داخل پارکینگ، تخلیه ساکنین منزل انجام شد و آتش نشانان ایمن سازی محل حادثه  را انجام دادند.
از دیگر حوادث قابل ذکر ، 8 مورد آبگرفتگی  خیابان، زیر گذر و پل بود که میتوان به پل حجت آباد ، پل باغ صفا ، بولوار دولت ، شهرک زیبا شهر ريال شهرک رکن آباد شهرک صنعتی ، زند باریک اشاره کرد.
      
 به گزارش این روابط عمومی تعداد تصادفات ، سوانح رانندگی و گیر کردن خودرو در گل و لای به دلیل ریزش باران به تعداد 9 مورد در ورودی قصر قمشه ، خیابان فرگاز، حسینی الهاشمی ، بولوار پاسداران، شهرک میانرود، پل رکن آباد اعلام شده که تعداد نجات یافتگان در این حوادث3 مورد بوده است.

شکستگی درختان یا احتمال سقوط درخت و حریق کنتور برق منزل مسکونی و تیرچراغ  از دیگر عملیات های امدادی بوده است.این حوادث که اکثر آنها در بامداد و صبح روز گذشته رخ داد ، حاصل آن  یک کشته و سه مورد نجات اشخاص را دربرداشت که آتش نشانان از بسیاری از ایستگاه های آتش نشانی را درگیر کرد .
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.