سخنگوی وزارت کشور گفت: مطابق قوانین و مقررات فعلی، زمان ثبت نام از نامزدهای شورای شهر و روستا 30 اسفند ماه در نظر گرفته شده است.

طبق قوانین فعلی، زمان ثبت نام نامزدهای شورای شهر و روستا 30 اسفند ماه استسيد سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده پیرامون زمان‌بندی ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شورای شهر و روستا اظهار داشت: مطابق قوانین و مقررات فعلی، زمان ثبت نام از نامزدهای شورای شهر و روستا 30 اسفند ماه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اصلاحیه اخیر قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد:‌ هنوز مراحل قانونی این اصلاحیه به طور کامل طی نشده و به لحاظ تغيير زمان‌های پيش بينی شده در قانون، قابل اجرا نیست. بنابراین بخشی از مواد اصلاحیه که مربوط به افزايش مدت زمان رسیدگی به صلاحیت‌ داوطلبان در هیأت‌های اجرایی و هیأت نظارت استان است و همچنین مواردی که به لحاظ زمانی برای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات پیش‌بینی شده بود در انتخابات آینده اجرایی نخواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: بدیهی است که سایر موارد این اصلاحیه از جمله پست‌های نیازمند استعفا، استفاده از فناوری های نوين در انتخابات یا مواردی که به حدود اختیارات و صلاحیت شوراها می‌پردازد كه اساسا ارتباطی به موضوع انتخابات ندارد، با ابلاغ این قانون و اجرای آن در زمان خاص خود لازم الاجرا خواهد بود.

سامانی گفت: به منظور ثبت نام از داوطلبان شورای شهر و روستا براساس زمان‌بندی قبلی اقدام می‌شود و سایر موارد ذکر شده در اصلاحیه هم اگر مراحل ابلاغ برای آنها طی شود در زمان خود قابلیت اجرا پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار