رئیس تربیت بدنی استان هرات افغانستان اعلام کرد: رقابت‌های ورزشی به صورت رفت و برگشت بین تیم‌های دو استان همجوار هرات و خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

هرات و خراسان رضوی مسابقات رفت و برگشت ورزشی برگزار می کنندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «حمید الله کبیر» در هرات گفت که تا 15 روز دیگر یک هیأت ورزشی از خراسان رضوی به هرات سفر می کند و تفاهم نامه همکاری های ورزشی در این زمینه بین مسئولان ورزش این دو استان، امضاء خواهد شد.

وی افزود: بعد از امضای این تفاهم نامه همکاری ورزشی، مسابقات در رشته های مختلف به صورت رفت و برگشت در هرات و خراسان رضوی میان ورزشکاران دو استان برگزار خواهد شد.
رئیس تربیت بدنی هرات هفته گذشته به خراسان رضوی سفر کرد و با همتای ایرانی خود در باره کمک به ورزش هرات و همکاری های دوجانبه گفت و گو و تبادل نظر کرد.

وی گفت که در این تفاهم نامه، علاوه بر برگزاری رقابت های ورزشی به صورت رفت و برگشت، ایجاد کارگاه های آموزشی برای مربیان و فراهم کردن تسهیلات لازم برای صدور روادید برای اعضای تیم های ورزشی طرفین نیز گنجانده خواهد شد.

رئیس تربیت بدنی هرات گفت که این نخستین بار است که تیم های ورزشی دو استان همجوار ایران و افغانستان، رقابت های ورزشی به صورت رفت و برگشت را تدارک دیده اند.

وی احتمال داد که این رقابت ها در پایان فصل سرما و اوائل اردیبهشت ماه آغاز شود.

به گفته وی، قرار است کلاس های آموزش داوری و مربیگری فوتبال و سمینارهای آموزشی برای ورزشکاران هرات برگزار شود.

کبیر افزود که این کلاس ها و سمینارها در هرات و خراسان رضوی دائر خواهد شد تا تجربه های ورزش ایران که در شماری از رشته ها، حرف اول را در آسیا می زند، به ورزشکاران هرات منتقل شود.

رئیس تربیت بدنی هرات در گفتگو با ایرنا نداشتن بودجه کافی را عمده ترین چالش ورزشکاران این استان دانست.

هرات حدود 50 هزار ورزشکار زن و مرد در رشته های مختلف دارد، اما این استان با محدودیت های ورزشگاه و محل استقرار هیات های ورزشی مواجه است.

کبیر در این گفت و گو ابراز امیدواری کرد که کمیته ملی المپیک افغانستان در بودجه ورزشی این استان تجدید نظر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار