مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد از آغاز فعالیت رسمی ستاد راهنمای زائر شهرداری مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی قناویزچی گفت: ستاد راهنمای زائر با محوریت حضور دانش‌آموزان مشهدی و خدمت به زائران حضرت رضا(ع) فعالیت خود را ویژه ایام نوروز آغاز کرده است.

او افزود: در راستای اجرای این طرح ابتدا کارشناسان مورد نظر با حضور در مدارس سطح شهر دانش‌آموزان علاقه‌مند را جهت حضور در ستاد راهنمای زائر جذب می‌کنند.

قناویزچی افزود: طی دوره آموزشی که برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود آن‌ها با مهارت‌های اعتقادی، اجتماعی، سیاسی، فکری و روحی، جسمی، احکام، اخلاقی، مشهد‌شناسی، حرم شناسی و زبان انگلیسی آشنا می‌شوند.

او با اشاره به جذب دانش آموزان نخبه برای ستاد راهنمای زائر، گفت: دوره‌های مشهدشناسی از جمله برنامه‌هایی است که برای افزایش اطلاعات عمومی راهنمایان زائر در نظر گرفته شده است.

قناویزچی تاکید کرد: هدف اصلی ما در این طرح این است که علاوه بر خدمت‌رسانی به زائران با توجه به جایگاه مشهد سبب رونق و ترقی دانش‌آموزان به لحاظ معنوی و اجتماعی شویم تا به واسطه وجود بارگاه منور حضرت رضا(ع) و  فضای معنوی حاکم در این شهر رشد کنند.

او با بیان اینکه توانمندسازی راهنمایان زائر به منظور ارائه اطلاعات لازم به زائرین یکی از ضرورت‌هایی بوده که در ستاد راهنما زائر به آن توجه شده است، اظهار کرد: در این طرح راهنمایان زائر علاوه بر آشنایی با جاذبه های تاریخی با شخصیت های مطرح مشهد نیز آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: پس از اتمام دوره آموزشی یک امتحان کتبی و شفاهی از دانش‌آموزان گرفته شده و سپس در صورت موفقیت و کسب نمره به عنوان دانش آموزان راهنمای زائر افتخاری شهرداری مشهد با لباس فرم و کارت شناسایی در کیوسک‌های راهنمای زائر حضور پیدا می‌کنند.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد با بیان اینکه بیش از 30 محل راهنمای زائر در سطح شهر مشهد وجود دارد، عنوان کرد: از این تعداد برخی از محل‌های راهنمای زائر به صورت شبانه‌روزی به همت دانش‌آموزان راهنمای زائر در ایام نوروز به زائران حضرت رضا(ع) خدمت خواهند کرد.
انتهای پیام// ف ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار