وزارت کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: نقل قول منتشر شده در فضای مجازی به نقل از استاندار خراسان جنوبی در مورد رقص مختلط بین زن و مرد خلاف واقع بوده و تکذیب می شود.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد : به اطلاع مردم شریف و متدین استان می رساند نقل قول منتشر شده در بعضی از فضاهای مجازی به نقل از استاندار خراسان جنوبی در مورد رقص مختلط بین زن و مرد خلاف واقع بوده و تکذیب می شود.

 در این اطلاعیه با اشاره آن بخش از سخنان استاندار خراسان جنوبی که از آن سوء برداشت شده بود آمده است : استاندار در این جلسه یادآور شد  در خراسان شمالی که مراسم سنتی برگزار می شود؛ زنان می رقصند، مردان می رقصند که این شادمانی با آموزه های دینی منافاتی ندارد .

 آنچه بدیهی است رقص ذکر شده بیشتر حرکات موزون که یک هنر آیینی است مد نظر بوده که در دیگر نقاط ایران عزیز از جمله خراسان رضوی, سیستان و بلوچستان، کردستان، لرستان و بسیاری استان های دیگر اجرا می شود و رقص مختلط و هنجارشکنانه که نه تنها با آموزه های دینی بلکه با اخلاقیات انسانی نیز در تضاد است، مد نظر نبوده است و قطعا استاندار که وابسته به خاندان معظم سادات است، نه تنها با این ابتذال مخالف بوده و این برداشت ناصواب و تحریف شده را به شدت تکذیب کرده ، بلکه آن را بشدت تقبیح می نماید.

 متاسفانه عده ای که به هر بهانه ای دولت و دولت مردان را مورد هجمه قرار می دهند و قطعا تا انتخابات ریاست جمهوری این رویه نیز تشدید خواهد شد، استاندار را موافق "رقص مختلط زن و مرد" قلمداد کرده اند.

 امید است همه دلسوزان استان تلاش خود را به جای جنجال آفرینی های بی ثمر معطوف رشد، ترقی و بالندگی این دیار کنند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۲:۲۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
رقص رقصه دیگه همونی حرکات موزون را بهش میگن رقص.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
.صوت آقای استاندار همه جا است
Iran (Islamic Republic of)
h
۰۰:۵۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
ای کاش وزارت محترم کشور این تکذیبیه را نمی داد. مجبور که نبودید برای توجیه اشتباه یک مسئول خود دچار تناقض گویی شوید . استاندار محترم چون از سادات هستند چنین اشتباهی نمیکنند!
چون در سایر نقاط هم چنین مواردی هست پس اشکال ندارد . راستی فرق بین حرکات موزون و رقص چیست؟ اساسا تشخیص این موضوع که رقص زن ومرد ( به گفته وزارت کشور حرکات موزون) با آموزه های دینی منافات دارد یا ندارد با کیست؟
آخرین اخبار