سید مصطفی داوودی مديركل راه آهن استان درگفتگو با
خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ازآنجاکه نقطه مركزی راهآهن ایران بر نقطه مركزی كشور منطبق شده تقریباً به عنوان استراتژیك ترین نقطه راهآهن كشور بشمار میرود.
وی افزود: راهآهن یزد نقطه حساسی است چون با راهآهنهای استانهای اصفهان، فارس، كرمان، هرمزگان و شرق ارتباط داشته و تقریباً همه قطارهایی كه به سمت شرق، غرب و جنوب كشور میرود از این استان میگذرد.
مدیركل راهآهن یزد تصریح كرد: هرگونه خلل ترافیكی در این استان، كل كشور را تحتالشعاع قرار میدهد درحالیکه خیلی از راهآهن های كشور این موقعیت را ندارند.
داوودی بابیان اینكه بیش از ۸۰ درصد مواد معدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی كشور از این استان عبور میکند ادامه داد: دلیل عبور اینهمه بار از استان یزد عبور تمام محمولههای باری است كه از طریق بندرها صادر میشود و یا وارد كشور میشود.
وی تأکید كرد: راهآهن یزد با داشتن ۴۵ سال سابقه، معادن زیاد و مردم سختکوش، رتبه نخست را در حمل بار در طول سالهای گذشته كسب و آن را حفظ كرده و باوجودی كه در این شرایط رشد یکدرصدی در عملكرد نیز سخت است توانسته بیش از ۳۰ درصد افزایش عملیات داشته باشد.
مدیركل راهآهن یزد بخشی از این افزایش حجم عملیات را ناشی از بالا رفتن بهرهوری دانست و افزود: تا سالهای گذشته در بهرهوری از لكوموتیو و دیزل در رده استانهای پایینی بودیم كه امسال عملكرد برعكس شده و استان برتر كشور شدهایم.
داوودی خاطرنشان كرد: این جایگاه بدون هزینه و تنها از طریق بهرهوری سیستم نرمافزاری و با تلاش شبانه ریزی و برنامهریزی مناسب مدیران و كاركنان این اداره كل کسبشده است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر یك سیستم كنترل علائم ترافیكی در هر اداره كل همراه با یك كنترل مركزی وجود دارد و با توجه به جایگاه و موقعیت استان یزد، كنترل مركزی ترافیك بخشهایی از استانهای قم، اصفهان، كرمان و یزد در این اداره كل انجام میشود.
به گفته این مسئول، هماکنون ۲ هزار نفر بهصورت مستقیم در این اداره كل فعالیت دارند و بیش از یک هزار شغل هم در خصوص فعالیتها مرتبط در استان ایجادشده است.
با افزايش بهرهوری نرم افزاری ديزلی و لكوموتيو شاهد افزايش ۳۰درصدی عمليات و عملكرد نسبت به سال گذشته بودهايم.
انتهای پیام/ ی/ف