وزیر راه و شهرسازی افزود: علی رغم تنگناها و خشکسالی های مالی در
طول این سه سال از محل منابع داخلی شرکت ها و منابع بودجه 25 هزار میلیارد
تومان در زیرساخت ها سرمایه گذاری انجام شده است.
آخوندی
تصریح کرد: رقم مذکور را می توان با ارقام دولت های پیشین مقایسه کرد آیا
فکر می کنید این داستان به صورت اتفاقی رخ داده است در شرایط بی پولی 25
هزار میلیارد تومان از منابع داخلی و بودجه، 13هزار میلیارد تومان از جلب
سرمایه بخش خصوصی 8 هزار میلیارد تومان در سال هزینه شده است به نظرتان
اتفاقی رخ داده است! این اقدام نشان از یک تدبیر، عزم و توجه به اقتصاد
مقاومتی است.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک
شعار نیست بلکه عمل است در طول این سه سال 5 هزار و 350 کیلومتر راه اصلی
به راه های ایران اضافه شد در حالی که در سه سال گذشته 700 کیلومتر بود در
همین سه سال حدود هزار کیلومتر روکش آسفالت بزرگراه ها و آزادراه ها در دست
داشتیم این رقم در سه سال گذشته 4600 کیلومتر بود.
وزیر
راه و شهرسازی تصریح کرد: در این سه سال 6500 کیلومتر از مسیرها روکش
آسفالت آزادراه های اصلی را داشتیم این رقم در مقایسه سه سال گذشته 5500
کیلومتر بود این موارد نشان دهنده این است که اتفاقات بزرگی در وزارتخانه
راه رخ داده است.
**انجام مذاکره 318 هزار میلیارد تومانی د دو سال اخیر از سوی وزارت راه
آخوندی با بیان اینکه وزارتخانه
متبوع 7 مسیر و هفت وسیله برای تامین منابع مالی غیر از منابع دولت به کار
گرفتیم اظهار داشت: این روش قطعا در هیچ وزارتخانه ای و هیچ دوره ای وجود
نداشته که برای 318 هزار میلیارد تومان در همین دو سال گذشته مذاکراتی را
انجام بدهند. برای 264 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری یادداشت تفاهم امضا
کرده ام باز امکان دارد گفته شود این یادداشت تفاهم است ولی این رقم
قرارداد قطعی است.
وی ادامه داد: برای 163 هزار
میلیارد تومان قراردادهای قطعی را به امضا رساندیم شما در کجای این دولت و
در این 38 سال سراغ دارید که ظرف سه سال این مقدار مذکور قراردادهای قطعی
از منابع غیر از دولت و بدون تضمین دولت امضا شده باشد.
وزیر
راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بنده همواره به عظمت ایران اعتقاد داشتم
گفت: بنده همواره به اقتدار ایران در منطقه و جهان معتقد و ایمان داشتم لذا
هنگامی که می خواستم مذاکره کنم برای چهار لنج کوچک و چهار هواپیمای دست
دوم مذاکره نمی کردم.
آخوندی با تاکید بر اینکه
مذاکراتی که انجام دادم در حد و اندازه ایران بود گفت: مذاکره کردم که
همواره ملت ایران مفتخر باشد نه مذاکراتی که حقیرانه و کوچک باشد امروز ما
در تمام زمینهها امکان بازپس گیری سهم کشورمان به تدریج از اقتصاد جهانی و
منطقهای به دست میآوریم.
** صحنه سازندگی
صحنه سیاسی نیست بلکه صحنه دفاع از حقوق ملت ایران
است
وی افزود: صحنه سازندگی
صحنه سیاسی نیست بلکه صحنه تلاش دقت مذاکره دقیق و دفاع از حقوق ملت ایران
است برای موفقیتمان نیازمند یک اجماع بین ملت، مجلس، دولت و قوه قضاییه
هستیم.
آخوندی اضافه کرد: تغییر جهت، دست کردن در
جیب دولت، خزانه دولت و رفتن به سمت بخش خصوصی و کار اقتصاد مقاومتی کردن
کار سختی است و ساده به نظر نمیرسد وقتی عادت کردیم برای کارهایمان از
بودجه دولت استفاده کنیم و اگر بخواهیم آن را تغییر دهیم این تغییر با
مقاومت همراه می شود.
وزیر راه و شهرسازی تاکید
کرد: هر هزینهای که در کشور میشود امکان بازگشتش کار سختی است داستان
یارانه به بودجه عمومی کشور تحمیل شد سه سال است دولت و مجلس تلاش میکنید
که یارانه را بازگردانید اما هنوز موفق نشدهاید.
وی
اضافه کرد: شما میدانید در مسکن مهر چندین هزار میلیارد تومان به کشورمان
تحمیل شد بنده به سهم خودم تلاش کردم ضمن اینکه تمام تعهدات دولت به
خریداران مسکن مهر جز به جز انجام میدهم و حتی خدمات زیربنایی و روبنایی
را پیگیری میکنم این بار را از دوش مردم بردارم.
آخوندی
با تاکید بر اینکه بنده متوجه هستم این اقدام چقدر پرمخاطره بود گفت:
نمایندگان ملاحظه کردند که در چند روز گذشته تمام انجمنهای حمل و نقل
ریلی، جادهای، هوایی و دریایی اکثر انجمنهای مهندسی در حوزههای مسکن، از
عملکرد وزارتخانه متبوع بنده دفاع کردند و این اقدام ناشی از عملکرد درست
است والا دلیلی نداشت تمام انجمنهای حرفهای در بیرون از وزارتخانه از ان
دفاع کنند.
** اتصال خطوط ریلی کشور به بنادر از اقدامات مهم وزارت راه و
شهرسازی است وزیر راه و شهرسازی با اشاره به
اقدامات وزارتخانهاش در اتصال ریل کشورمان به مرزهای ایران گفت: اتصال ریل
ایران به مرز اینچه برون، تلاش در جهت اتصال ریل آستارا به سمت خط راه آهن
آذربایجان، اتصال ریل کشورمان به بنادر از اقدامات مهم وزارتخانه راه و
شهرسازی است.
وی افزود: در بازدید مقام معظم
رهبری از شرکت مپنا به بنده پیام دادند که تلاش کنم تا بارها از سمت
کامیونها در مسیر ریلها قرار گیرند وقتی که من آمدم حجم باری که از سوی
بنادر به سوی ریل سرازیر میشد چیزی در حدود 5 درصد بود.
آخوندی
ادامه داد: امروز 15 درصد بار بنادر ایران از طریق ریل انجام میشود و
نزدیک به سه برابر شده است این اقدامات به معنای این است که همواره حمل و
نقل ترکیبی را ایجاد کردهایم.
وزیر راه و
شهرسازی افزود: با توجه به اینکه خطوط ریلی ایران بسیار قدیمی و اکثر آنها
تک ریلی است فقط 2 هزار کیلومتر خط دوم را آغاز کردیم که 800 کیلومتر آن
قابل بهرهبرداری در همین دولت است.
آخوندی تصریح کرد: بین یزد و
اصفهان 500 کیلومتر خط دوم ریلی با سرعت در نیمه دوم سال آینده افتتاح
میشود بین اندیشمک و بندر امام خط دوم در حال اجرا است همه تلاشمان بر این
است بار سنگ آهن و فولادها به سمت ریل منتقل شود.
آخوندی
با بیان اینکه خط دوم ریلی از قزوین به زنجان آماده افتتاح است گفت: این
خط ان شا الله در سال آینده افتتاح خواهد شد فقط 200 کیلومتر از خط ریلی
دوم در منطقه سخت زاگرس اجرا میشود زاگرسنشینان میدانند که عبور از این
منطقه چقدر سخت است.
وزیر راه و شهرسازی تاکید
کرد: ما امروز 700 کیلومتر خط ریلی قطار حومه را در دست بررسی داریم بر
همین اساس جا دارد از نمایندگان مجلس قدردانی کنم که در برنامه ششم توسعه
شکلگیری قطار حومهای را تصویب کردند و برای اولین بار در ایران اجازه
دادند قطار حومهای را داشته باشیم.
**ما با ایجاد قطار حومهای به دنبال کاهش آلودگی و
بار جادهای هستیم
وی با تاکید
بر اینکه ایجاد قطار حومهای بزرگترین تدبیر دولت یازدهم و مجلس برای
کلانشهرها است گفت: فقط در تهران روزی حدود 1 میلیون و دویست خودرو از
حومه وارد پایتخت میشود و میبینید که چقدر منجر به آلودگی و ترافیک
میشود بر این اساس ما با ایجاد قطار حومهای به دنبال کاهش آلودگی و کاهش
بار جادهای هستیم.
آخوندی افزود: امروز حمل و
نقل عمومی با قطار حومهای به 7 میلیون نفر در سال رسیده است بر این اساس
ما به دنبال رسیدن به 5 مرحله اجرا کردن خطوط ریلی در کشور هستیم و 5 مراکز
استانی را قرار است وارد شبکه ریلی کنیم که اینها شامل کرمانشاه، همدان،
ارومیه و سنندج میشود.
وزیر راه و شهرسازی گفت:
خطوط ریلی تبریز میانه با سرعت خوبی در حال اجرا است که امیدواریم در
ابتدای سال آینده به بهرهبرداری برسد در همین محدوده خطوط ریلی بستانآباد
و میانه در دست پیگیری داریم.
وی با بیان اینکه
فقط بحث ایجاد خطوط ریلی نیست اظهار کرد: همواره تلاش کردیم پیشرفتهترین
سیستم الکترونیکی را وارد راهآهن کشور کنیم در حال حاضر به کمک شرکتهای
دانشبنیان ایرانی این مهم را در دست بررسی داریم که میتواند استاندارد
اروپا را نیز به همراه داشته باشد.
آخوندی افزود:
با توجه به حادثه اخیر قطار سمنان تبریز که منجر به فوت 48 نفر از
شهروندان شد و ناراحتی و افسردگی بسیاری و از جمله بنده را به همراه داشت
مهندسان ایرانی ما اقدامات بسیار خوبی را در سیستم الکترونیکی قطارها انجام
دادند.
آخوندی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم در اقتصاد مقاومتی افزایش بهره وری
است، ادامه داد: با اقداماتی که در حوزه ریل صورت گرفته در مسیر تهران –
مشهد امکان اعزام روزانه 55 قطار وجود داشت در حالی که با تلاش های وزارت
راه این میزان به 200 قطار افزایش پیدا کرده است.
وزیر راه و شهر
سازی با اشاره به تعمیر و مرمت ایستگاه ها، گفت: در تلاشیم ایستگاههای
راه آهن در درون شهرها به مرکز توسعه تبدیل شود، لذا در این مدت 150 نماز
خانه مورد تعمیر اساسی قرار گرفت و 27 نماز خانه جدید هم در حوزه ریل ایجاد
شد.
وی درباره موضوع نوسازی ناوگان یادآور شد: تاکنون 700 واگن
باری و 200 واگن مسافری توسط شرکتهای ایرانی وارد سیستم ناوگان شده و در
حوزه توسعه از 569 لوکوموتیو ایران بیش از 30 درصد رشد در حوزه لوکوموتیو
حاصل شده است که البته این پیشرفتها حاصل تلاش ایران و ایرانی است.
**طی قرارداد با وزارت صنعت سفارش ساخت 4900 واگن به شرکتهای واگن سازی ایرانی داده شده است
آخوندی
اضافه کرد: هفته گذشته مراحل نهایی قرار دادی با وزارت صنعت به پایان رسید
که بر اساس آن میتوانیم 4900 واگن به شرکتهای واگن سازی ایرانی سفارش
دهیم.
وزیر راه و شهر سازی متذکر شد: برای نو سازی ناوگان ریلی
قراردادی با وزارت نفت منعقد شده و 7.5 میلیارد دلار هم بابت صرفه جویی در
انرژی اعطا شده همچنین 2.5 میلیارد دلار برای نوسازی ناوگان جاده ای از
سوی این وزارت خانه پرداخت شده است.
وی ادامه داد: همچنین برای 16
هزار و 440 کامیون قرار دادی بسته شده و کلیه ظرفیت های شرکت کامیون ساز
ایران که میتوانند با حفظ استانداردهای بین المللی فعالیتهای خود را
ادامه دهند در حال مذاکره و انعقاد قرار داد هستیم.
آخوندی
اظهار داشت: حجم سرمایه گذاری برای نوسازی ریلی 28 میلیارد دلار است و
اولویت نخست وزارت راه و شهر سازی در همان زمان آغاز فعالیت حوزه ریل بوده
بر این اساس قطار سریع والسیر تهران – قم و اصفهان طراحی و راه اندازی شد و
السی هم گشایش یافت و همه کارگاههای این حوزه فعال است.
وزیر
راه و شهر سازی، افزود: قطار سریع السیر تکنولوژی نوین است که کشور را به
سوی فناوریهای مختلف در جهان نزدیک میکند. هم زمان با اعتباری بالغ بر دو
میلیارد دلار قرارداد برقی شدن قطار تهران – مشهد به امضا رسید.
وی
تاکید کرد: به منظور فعال شدن السی ها کارشناسان چینی اظهار نظر کردند و
امیدوارم بتوانیم آن بخش از قراردادی که با چینی ها منعقد شده را حل فصل
کنیم تا السی ها به زودی گشایش پیدا کنند.
وی خاطر نشان کرد:
برای نخستین بار در ایران سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه ریل انجام شده به
طوری که ریل کرمان – سیرجان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری میشود و توسعه
ایستگاه ریلی به سوی این حوزه منتقل شده است، بنابراین حجم سرمایه گذاری و
حجم توجه که در بخش ریل در حال انجام است نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست.
آخوندی
با بیان اینکه ایران را به 10 کریدور تقسیم کرده ایم، خاطر نشان کرد: با
کمک این طرح هیچ یک از نقاط ایران خالی از توسعه نخواهد بود بر این اساس
برای 10 کریدور 10 برنامه توسعه شبکه آزاد راهی طراحی شده و اعضای کمیسیون
عمران هم نسبت به این برنامه واقف هستند.
**پروژه آزاد راه تهران-شمال با سرعت در حال انجام است
وزیر راه و شهر سازی،
اضافه کرد : در گذشته پایان پروژه آزاد راه تهران – شمال به افسانه ای
تبدیل شده بود که افتتاح آن به زودی انجام نمیشد در حالی که اکنون این
آزاد راه با سرعت قابل توجهی در حال انجام است.
وی ادامه داد:
آزاد راه اصفهان – شیراز سالها متوقف بود در حالی که اکنون این آزاد راه
پیشرفت قابل توجهی داشته و در حال حاضر هم 16 آزاد راه هم زمان در حال اجرا
است.
آخوندی گفت: طی 3 سال گذشته 8 هزار کیلومتر راه روستایی
جدید و 8 هزار راه روستایی قدیمی مورد بازسازی قرار گرفته، همچنین بیش از
10 هزار کیلومتر هم راه فرعی آسفالت شده است.
آخوندی اظهار
داشت: در حوزه هوایی بیش از 60 فرودگاه در کشور وجود دارد اما از میان آنها، تنها 9
فرودگاه فعال بوده و سایر فرودگاهها فعالیت بسیار محدودی دارند. همان طور
که می دانید در 9 فرودگاه نیازمند سرمایه گذاری مجدد است لذا برای
استفاده از صنعت هوا نوردی نیاز به نوسازی ناوگان هوایی داریم که باید از
توان کلیه فرودگاهها استفاده کرد.
وزیر راه و شهر سازی، تصریح
کرد: فرودگاه امام خمینی با بخش خصوصی قراردادی منعقد کرده و کلیه
فعالیتهای این ترمینال با کمک بخش خصوصی در حال انجام است، همچنین برای
سرمایه گذاری 3 میلیارد دلار بخش خصوصی داخلی و خارجی در حوزه فرودگاهها
مشغول مذاکره هستیم و امیداوریم مصوبه آن به زودی از هیئت وزیران اخذ شود.
وی
با بیان اینکه با استفاده از بودجه دولتی نمیتوان کشور را اداره کرد،
یادآور شد: در حوزه صنعت هوایی مدتهاست در کشور سرمایه گذاری انجام نشده و
باید دانست سرمایه گذاری در زیر ساختهای این صنعت بسیار گران است.
آخوندی
ادامه داد: 16 ایستگاه راداری در کشور وجود دارد و عمر مفید 14 رادار هم
سپری شده است بر این اساس باید دانست سرمایه گذاری در حوزه راداری بسیار
سنگین است در حالی که از زمان آغاز به فعالیت در حوزه ورود رادارهای جدید
به کشور را ارائه دادهام که برخی از این رادارها در حال نصب است.
وزیر
راه و شهر سازی، گفت: با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان مشغول باز
سازی و بهسازی باندهای فرودگاه و شبکه های ارتباطی میان هواپیما و برج
مراقبت هستیم. متاسفانه در شرایطی قرار داریم وضعیت زیر ساختهای ایران
بسیار دشوار است اما وزارت راه در تلاش بوده تا مشکلات مربوط به این حوزه
را برطرف کند.
آخوندی درباره کارهای صورت گرفته در بحث صنعت هوایی کشور گفت: در حوزه هوایی فارغ از بحث رادارها و تعلیم زیرساختها بزرگترین اقدام در حوزه نوسازی ناوگان هوایی کشور انجام شد. ما در کشور 284 فروند هواپیما داریم که در حدود 100 فروند آنها فرسوده هستند.
**ناوگان هوایی کشور نیاز به بازسازی داشت/ قرارداد خرید 100 فروند هواپیما با شرکت ایرباس امضا شده است
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروزه برخی از آشیانههای فرودگاهها به گورستان هواپیماها تبدیل شده است و در حدود 124 فروند هواپیمای دیگر هم سنی بالای 24 سال دارند پس ما باید ناوگان هوایی کشور را نو میکردیم.
وی تصریح کرد: این کار انجام شد اما نکته مهم در آن این بود که این موضوع بدون دخالت دولت و بانک مرکزی انجام شد.
آخوندی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر قرارداد خرید 100 فروند هواپیما را با شرکت ایرباس امضا کردهایم بیان داشت: از همان روز نخست که این کار را شروع کردیم میدانستیم که هزینهای بالغ بر 20 میلیارد دلار نیاز است پس یک مدل جدید را در زمینه صنعت هوایی و خرید هواپیما ایجاد کردیم که این مدل اجاره به شرط تمدید شد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: زمانی که ما این مدل را بکار گرفتیم خیلیها در کشور ما را مورد تمسخر قرار میدادند و میگفتند که مگر میشود کشوری که تحریم بوده و نمیتوانسته با شرکتها مستقیم قرارداد ببندد این کار را بکند اما ما این کار را با افتخار انجام دادیم.
وی درباره قراردادهای بسته شده میان ایران و شرکتهای هواپیمایی اذعان داشت: نمایندگان شرکتهای هواپیمایی به تهران آمدند و ما قراردادها را در کشور خود و زیرنظر دستگاههای نظارتی به امضا رساندیم که این خود کاری بزرگ است و آینده صنعت هواپیمایی ایران را عوض میکند.
آخوندی ادامه داد: ما اگر میخواهیم با ایرلاینهای پیشرفته دنیا رقابت کنیم باید اقدامی درخور انجام دهیم چرا که ایران ظرفیت بالایی در زمینه ترانزیت هوایی دارد که باید از آن استفاده کنیم.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تا به امروز یک فروند هواپیما وارد کشور شده و طی هفتههای آتی نیز هواپیماهای دیگری به خاک ایران میآیند اما نکته مهم درباره قراردادهای خرید این هواپیماها است چرا که حتی پیش از انقلاب نیز کسی جرأت بستن این گونه قراردادها را نداشت اما ما امروز بدون وجود هیچ واسطهای مستقیما با شرکتهای سازنده هواپیما قرارداد امضا کردیم.
وی ادامه داد: در این قراردادها هیچ واسطه سیاسی و اقتصادی از کشور ما حضور ندارد و از طرف دیگر من از شرکتهای سازنده هواپیما خواستم تا سوگند نامهای به ما بدهند با این مضمون که در قراردادهای میان ایران و آنها هیچ واسطهای وجود نداشته باشد و اگر این گونه شد ایران بتواند از آنها شکایت کند و از آنها تعهدنامه گرفتم.
آخوندی درخصوص برخی انتقادات ناروا در کشور بیان داشت: چرا عدهای میخواهند مدیر دلسوز را که با جان و دل پای پیشرفت کشور ایستاده است متهم کنند. همه ما برای ایران جنگیدهایم و این دنیا آنقدر نمیارزد که بخواهیم بخاطر مادیات این صحبتها را بکنیم.
وزیر راه و شهرسازی درباره قراردادهای ایران شرکتهای هواپیمایی و همچنین تبادلات پولی گفت: قراردادهای ایران با شرکتهای هواپیمایی و همچنین تبادلات پولی بین بانکی میان ایران و کشورهای خارجی از موارد قانونی بود که به لطف برجام بوجود آمد که این همان شکست اسرائیل است.
وی ادامه داد: ملت ایران به این دولت امیدوار شدند که میتوانند ایران را توسعه دهد پس چرا برخیها صحبتهای ناروایی را میکنند و به دولتمردان تهمت میزنند.
آخوندی درباره فعالیتهای صورت گرفته در حوزه دریا اظهار داشت: در حوزه دریایی بیش از 500 میلیون دلار در بندر چابهار سرمایه گذاری کردیم، درحالی که این بندر ریالی اعتبار نداشت اما سرمایه گذاری از طریق بخش خصوصی انجام دادیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این کارهای صورت گرفته فعالیتهای بزرگ برای ایران است ادامه داد: درخصوص بندر چابهار 28 میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده اما بیش از این مبلغ در این بندر سرمایه گذاری صورت گرفته که همه اینها به خاطر اقداماتی است که انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه طی 9 ساله اخیر سرمایه گذاری عظیمی در هر سه فاز بندرعباس صورت گرفته است، گفت: ما در بندرهای خرمشهر و آبادان سرمایه گذاریهای زیادی را انجام دادیم و در حال بازسازی اقتصاد در این بنادر هستیم که گواه آن پیشرفت فوقالعادهای است که در بندر آبادان صورت گرفته است.
آخوندی افزود: در زمینه خرید تجهیزات نیز ما اقدامات زیادی را انجام دادیم که نمونه آن خرید تجهیزات برای بندر چابهار از کشور آلمان با قیمتی کمتر از نمونههای چینی است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این موضوع که سالها بود در بنادر ایران سرمایه گذاری کلان صورت نمیگرفت، بیان داشت: کلیه سرمایهگذاریها در سالهای انقلاب بر روی بنادر 980 میلیون دلار بوده در حالی که 3 سال گذشته 800 میلیون دلار در این زمینه سرمایهگذاری شده است.
** از سوء تعبیرهایی که درباره این سانحه شده، شرمندهام
وی درباره سانحه قطار تبریز- مشهد اظهار داشت: من به شخصه از یکسری سوء تعبیرهایی که درباره این سانحه شده است شرمندهام. من همان روز حادثه به سمنان رفتم و ستاد مدیریت بحران را درآنجا تشکیل دادیم و گزارشات مدیریت بحران را بررسی کردیم.
آخوندی ادامه داد: من بعد از جلسه برای اینکه اعلام کنیم چه کارهایی انجام گرفته است در جمع خبرنگاران حاضر شدم و توضیحاتی را ارائه کردم و گفتم که حضور من در این محل حداقل وظیفه است و تمام تلاش خودم را در زمینه جبران خسارتها میکنم اما متأسفانه برخی از رسانهها این مطلب بنده را به گونه دیگری منعکس کردند.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: البته اگر در سخنان من تعبیری به این گونه وجود داشته از همه مردم ایران عذرخواهی میکنم و این را هم میگویم که این عذرخواهی افتخاری برای من است.
وی درباره حرفهایی که درخصوص استعفا پس از حادثه زده میشد اذعان داشت: پس از بررسی حادثه، من و مهندس آقایی مسئول حمل و نقل ریلی وزارتخانه متن استعفای خود را آماده کردیم و تحویل معاون اول رئیس جمهور دادیم.
**رئیس جمهور گفت: استعفای مسئول راه آهن در این زمینه کفایت میکند و نیازی به استعفای شما نیست
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پس از رسیدن هر دو استعفا به دفتر ریاست جمهوری و بررسیهای ایشان، رئیس جمهور به ما اعلام کردند که استعفای مسئول راه آهن در این زمینه کفایت میکند و نیازی به استعفای شما نیست.
آخوندی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: پس از این دستور رئیس جمهور، من با جدیت بیش از پیش به کار خودم در وزارتخانه ادامه دادم و میدهم و کارها را به پیش میبرم.