نماینده مردم خمینی شهر نسبت به تاخیر هیئت رئیسه مجلس در بررسی طرح استیضاح وزیر راه و شهر سازی در مجلس انتقاد کرد.

ابطحی: تاخیر در بررسی استضیاح آخوندی مغایر با آئین‌نامه داخلی مجلس بود/لاریجانی: زود قضاوت نکنیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر طی تذکری با استناد به ماده 223 آئین نامه داخلی مجلس در جلسه امروز (یکشنبه 1 اسفند) مجلس شورای اسلامی، گفت: این ماده از آئین نامه تاکید می‌کند که هیئت رئیسه موظف است بلافاصله طرح استیضاح وزرا را به کمیسیون تخصصی ذیربط ارجاع دهد و پس از مدت مذکور، در صورتی که اگر 10 نماینده از طرح منصرف نشدند استیضاح را در دستور کار اولین جلسه مجلی قرار دهند، اما این مساله به نحو دیگری در مجلس رقم خورد.
 
وی با اشاره به تاخیر چند ماه بررسی استیضاح وزیر راه و شهر سازی پس از اعلام وصول این طرح در مجلس بیان داشت: طرح استیضاح وزیر راه چند ماهی است که اعلام وصول آن هم چند ماهی می‌گذرد.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه خطاب با لاریجانی گفت: آقای رئیس خواهشمندم به صراحت بفرمایید که آیا موارد مورد ذکر خلاف ماده 223 آئین نامه بوده است یا خیر ؟ چرا که استیضاح وزیر راه درست پس از سانحه قطار سمنان مطرح شد اما در هیئت رئیسه ماند، لذا ما اگر به آئین نامه عمل می‌کردیم آن زمان فرصت بیشتری داشتیم تا به این طرح بپردازیم.
 
ابطحی مجددا خطاب به ریاست مجلس بیان داشت: آقای رئیس از شما می‌خواهم که در شفاف سازی افکار عمومی به سوال بنده پاسخ دهید لذا متاسفانه ما چه چیزی به عنوان لابی گری در هیئت رئیسه نداشتیم و در زمان استیضاح وزیر علوم هم چنین چیزی رخ داده است.
 
لاریجانی در ادامه در واکنش به تذکر نماینده مردم خمینی شهر، گفت: البته زود قضاوت کردید ما چیزی به عنوان لابی گری در هیئت رئیسه نداریم، زمانی که طرح استیضاح مطرح شد ما در مواجهه با بررسی برنامه و بودجه قرار گرفتیم و بررسی این مسائل هم 6 هفته در صحن و کمیسیون‌ها به طول انجامید و از بررسی طرح استیضاح ممانعت کرد.  
 
وی افزود: با این حال هیئت رئیسه طرح استیضاح را در زمان بررسی برنامه و بودجه به کمیسیون مربوطه ارجاع داد و اما کمیسیون مربوطه امکان بررسی این موضوع را نداشت و ما هم پس از پایان بررسی برنامه بحث را مطرح کردیم و آن را در دستور اولین جلسه پس از بررسی برنامه ششم، قرار دادیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مردم ، مجلس ، ابطحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار