استاندار استان مرکزی از بازگشت 151 واحد صنعتی مشکل دار در این استان امسال به چرخه تولید خبر داد.

بازگشت  151واحد صنعتی مشکل دار در استان مرکزی به چرخه تولیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ محمود زمانی قمی استاندار استان مرکزی با اعلام این خبر افزود: با بازگشت این واحدهای تولیدی به چرخه تولید استان علاوه بر حفظ اشتغال گذشته زمینه اشتغال جدید نیز در آن ها فراهم خواهد شد.
وی در بازدید از زیر مجموعه های یک واحد تولیدی در شهر صنعتی کاوه در شهرستان ساوه، افزود: 37 نشست اقتصاد مقاومتی برگزار شده است که توانسته زمینه پرداخت 675 میلیارد تومان تسهیلات به 950 واحد استان را فراهم کند.
زمانی قمی گفت: 593 میلیون دلار کالا در 11 ماه امسال از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده و 244 میلیون دلار کالا به استان وارد شده است که این مهم نشان از افزایش 2 برابری صادرات نسبت به واردات دارد.
استاندار استان مرکزی به صادرات کالا در استان مرکزی اشاره کرد وگفت:صادرات کالا از گمرکات این استان به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 32 و 29 درصد افزایش داشته است.
زمانی قمی گفت: واردات کالا به استان مرکزی نسبت به سال گذشته از نظر وزنی 24 درصد و وزنی 57 درصد رشد دارد که 90 درصد آن مواد مورد نیاز تولید و ماشین آلات تشکیل می دهد.
وی افزود: 95 واحد تولیدی بزرگ و متوسط از سال گذشته به خصوص بعد از توافق های هسته ای افزایش 20 تا 60 درصدی در تولید و صادرات داشته اند که این مهم نشان از رونق تولید و مسیر صحیح دولت در راستای افزایش تولید و رونق اقتصادی دارد.
استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: رونق تولید و کسب و کار از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است و رفع مشکل واحدهای صنعتی در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد.
زمانی قمی گفت: استان مرکزی از قطب های مهم صنعت کشور است و شهرستان ساوه با داشتن واحدهای تولیدی مهم به عنوان محوری اساسی در اقتصاد استان نقش آفرینی دارد.
وی اظهار کرد: ساوه مستعد گسترش صنعت است و باید شرایط برای تسهیل فعالیت واحدهای تولیدی این شهرستان فراهم شود.
زمانی قمی گفت: حمایت از صنعت و تولید موجب رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه می شود و دولت تدبیر و امید همواره بر حمایت از بخش تولید و اقتصاد به عنوان موتور محرک توسعه تاکید داشته است.
وی افزود: کاهش تورم و جلوگیری از رکود واحدهای صنعتی از دستاوردهای مهم دولت است و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دولت با فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی مشوق های مناسب اقتصادی را مهیا کرده است.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.