به منظور رفاه شهروندان در اسفند،مراکز معاینه فنی خودرو روزهای جمعه نیز فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدمهدی امامی میبدی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با توجه به افزایش روزافزون خودروها در کشور، اجرای طرح معاینه فنی خودرو با هدف کنترل آلودگی‌های ناشی از آن و شناخت نقایص فنی خودروها در سال‌های اخیر مورد توجه افکار عمومی و دستگاه‌های ذیربط قرار گرفت.
وی افزود: در شهر مشهد نیز که بزرگترین کلانشهر مذهبی جهان است، براساس ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 89، کلیه وسایل نقلیه که 5 سال از تولید آن‌ها گذشته باشد باید دارای برگه معاینه فنی خودرو باشند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: بی‌تردید مراجعه به مراکز معاینه فنی جهت تعیین نقایص فنی و دریافت گواهی سلامت خودرو نتایجی از قبیل افزایش عمر مفید خودرو و کاهش هزینه تعمیراتی، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، ایمنی بیشتر و احساس آرامش هنگام رانندگی و کاهش حوادث رانندگی ناشی از نقص فنی خودرو دارد.
امامی میبدی افزود: این مراکز می‌تواند در زمره سازمان‌های کنترل کنترل و کاهش آلودگی محیط زیست و کاهش حوادث رانندگی ناشی از نقص فنی خودرو و یا صادرکننده مجوز طرح خارج از رده کردن خودروها قرار گیرند.
وی با اشاره به راه‌اندازی 6 مرکز معاینه فنی خودرو در شهر مشهد گفت: مراکز معاینه فنی خودرو آزادی، بهمن، مفتح، حافظ، طرقبه و رباط طرق در حال حاضر فعال شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به برنامه کاری مراکز معاینه فنی خودرو در اسفندماه افزود: با توجه به افزایش مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی خودرو در اسفندماه، ساعت کاری مراکز دو ساعت افزایش پیدا می‌کند.
امامی میبدی گفت: در حال حاضر ساعت کاری مراکز معاینه فنی خودرو در روزهای عادی از 7:30 تا 13 و 14 تا 16 و روز پنجشنبه ساعت 7:30 تا 13 است.همچنین به منظور رفاه حال شهروندان در اسفندماه روزهای جمعه 8 تا 12 این مراکز فعال است.
انتهای پیام// ز.ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.