مدیرکل پست استان مرکزی گفت: از آغاز طرح هوشمند سازی کارت ملی تاکنون تقاضای صدور 81 هزار و 308 صدور در این استان ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛محمدعلی چراغی مدیرکل پست استان مرکزی افزود: 28 هزار و 733 نفر نیز پیش ثبت نام دریافت کارت ملی هوشمند را در استان مرکزی انجام داده اند.
 
وی اظهار کرد: ظرف یک ماه اخیر که تحویل کارت ملی هوشمند به پست واگذار شده، تاکنون پنج هزار و 201 کارت به متقاضیان تحویل داده شده است.
 
چراغی گفت: کارت ملی هوشمند با ویژگی های کاربردی قابل توجه و ضریب امنیتی بالا می تواند نیازهای چند منظوره شهروندان را برآورده کند.
 
مدیرکل پست استان مرکزی گفت: کارت های ملی تا پایان سال 1396 اعتبار دارند و مردم
بکوشند تا فرصت باقی است نسبت به درخواست کارت ملی هوشمند اقدام و از موکول کردن درخواست به روزهای پایانی بپرهیزند.
 
چراغی اظهار کرد: کارت اولی ها یعنی کسانی که وارد سن 15 سال می شوند در اولویت برای صدور و دریافت کارت ملی هوشمند هستند و افرادی که کارت ملی آنها مفقود و یا اطلاعات مندرج در آن ناخوانا شده گروه دوم اولویت دار برای صدور کارت ملی هوشمند را شامل می شوند.
 
وی افزود: تمام تلاش بر این است که در 2 سال آینده برای تمامی افراد واجد الشرایط
متقاضی کارت ملی هوشمند صادر شود.
 
مدیر کل پست استان مرکزی گفت: ایستگاه های پستی کارت ملی هوشمند در استان مرکزی از 2 به 14 ایستگاه افزایش یافته و به زودی در میلاجرد نیز راه اندازی می شود.
 
مدیرکل پست استان مرکزی گفت: کارت ملی هوشمند با ارایه سه کاربرد اصلی شامل شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال، این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از آن به عنوان یک ابزار چند کاره استفاده کرد.
 
چراغی افزود: از جمله مهم‌ترین مزایا این کارت می‌توان به شناسایی در حوزه دیجیتال، امکان تصدیق هویت بر اساس رمز عبور، رمزنگاری و بیومتریک، امکان امضای دیجیتال، پردازش اطلاعات، امکان تغییر اطلاعات پس از صدور، افزودن کاربرد جدید پس از صدور از خدمات دولت الکترونیک اشاره کرد.
 
وی، درباره مراحل دریافت کارت ملی هوشمند گفت: افراد با مراجعه به ایستگاه‌های منتخب، فرم ‌ثبت ‌نام را تکمیل و سپس صحت مدارک ثبتی مورد بررسی قرار می گیرد.
وی توضیح داد: با اخذ اثرانگشت و بررسی هویت آن، یک نسخه از مدارک برای سیستم AFIS ارسال می‏شود.
 
مدیرکل پست استان مرکزی گفت: همزمان با اخذ اثرانگشت، از چهره‎ فرد نیز تصویربرداری می‎شود که این تصویر نیز درون کارت ذخیره و بر روی کارت به چاپ می رسد.
 
چراغی افزود: صدور کارت ملی هوشمند این قابلیت را دارد تا از تکراری نبودن هویت افراد و
همچنین زنده ‎بودن فرد برای دریافت کارت اطمینان حاصل شود.
 
وی اظهار کرد: هزینه صدور کارت ملی هوشمند 280 هزار ریال شامل 200 هزار ریال ثبت احوال و 800 هزار ریال هزینه پست است.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.