تبریز؛

آغاز عملیات تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ملکان

فرماندار ملکان از آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان تا پایان سال جاری خبرداد و افزود: پسآب حاصله پس از تصفیه به دریاچه ارومیه هدایت خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدباقر خانی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان با اشاره به اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح، گفت: مشکل تملک زمین آن حل شده و بزودی وارد مرحله اجرایی می شود.
وی با تاکید بر نظارت جدی در زمینه افزایش احداث باغات و مزارع جدید، گفت: با وجود تلاش های زیاد انجام شده در زمینه تغییر روش آبیاری سنتی به آبیاری نوین و قطره ای در باغات و مزارع، آب صرفه جویی شده از آن برای آبیاری باغات جدید استفاده می شود و به علت ضعف نظارت، خروجی مناسبی برای احیای دریاچه ارومیه ندارد.
وی با اعلام اینکه در شهرستان ملکان تاکنون 1200هکتار از باغات انگور و مزارع به سامانه های آبیاری قطره ای تجهیز شده است، گفت: اگر نظارت کافی برای آب صرفه جویی شده و انتقال آن به دریاچه ارومیه نباشد تمامی تلاشها بی اثر خواهد بود.
فرماندار ملکان در ادامه با هشدار نسبت به رعایت حق آبه این شهرستان از رودخانه مردق چای گفت: باید در کمترین زمان با احداث آب بند در سرچشمه این رودخانه نسبت به جداسازی حق آبه شهرستان اقدام شود.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.