اردبیل؛

کشف و ضبط 3 هزار اصله چوب‌آلات قاچاق جنگلی در استان اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ۳ هزار اصله چوب‌آلات قاچاق جنگلی از ابتدای سال تاکنون در استان اردبیل کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ شهامت هدایت در جلسه بررسی طرحهای منابع طبیعی اردبیل اظهار داشت: با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعیاستان توانستیم علاوه بر کنترل گلوگاههای قاچاق استان قاچاق چوب‌آلات که بیشتر از طریق استانهای همجوار وارد استان ما می‌شود را کنترل کنیم.

وی افزود: طرح کنترل پروانه‌های صادره با مدیریت پایدار منابع در استان اردبیل در حال اجراست کهدر این طرح افرادی که دامدار نیستند و پروانه خود را در اختیار افراددیگری گذاشته‌اند، پروانه آنها باطل می‌شود تا بهره‌برداران واقعی در این حوزه بهره‌مند شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از کشف 3 هزار اصله چوب‌آلات قاچاق جنگلی و معدوم‌سازی 28 مورد کوره تولید زغال در استان اردبیل از ابتدای سال تاکنون خبر داد وتصریح کرد: 65 هزار هکتار جنگل در استان اردبیل وجود دارد که حفاظت از آنها بهصورت جدی انجام می‌شود و خوشبختانه هر سال شاهد افزایش این جنگل‌ها دراستان اردبیل هستیم.

هدایت گفت: اجرای جنگل‌کاری اقتصادی نیز که در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان اجرا می‌شود،‌ یکی از روش‌هایی است که از قاچاقچوب و نابودی جنگل‌های استان جلوگیری می‌کند که در همین راستا اجرای این طرح با جدیت در استان اردبیل پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز در اردبیل بیان کرد: هر کدام ازاستان‌های کشور یک طرح به عنوان پایلوت در قالب این پروژه اجرا می‌کنند کهما در استان اردبیل سه پروژه را به صورت پایلوت انجام می‌دهیم کهاجرای این پروژه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با هدف ایجاد اشتغال، توسعه پایدار منابع طبیعی و افزایش درآمدمردم در حال انجام است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.