امداد رسانی اکیپ های مختلف به سیلزدگان شهرهای مختلف استان کرمان در شرایط بسیار سخت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، تداوم جریان سیلاب ، مسدود بودن راههای روستایی ، تخریب پلها و برفی بودن برخی مناطق اسیب دیده سبب شده است امدادگران هلال احمر و دیگر دستگاههای امدادی با سختی زیاد ، به کمک هموطنان سیل زده بشتابند .
 سرمای شدید هوا به خصوص در ساعات شبانگاهی ، گیر کردن خودروها در جاده های پر از گل و لای ، مسدود بودن جاده ها در مناطق برفگیر ، و لزوم عبور از بستر رودخانه های سیلابی در برخی نقاط ، ازجمله مشکلاتی است که امدادگران انها را فداکارانه به جان میخرند تا گوشه ای از آلام مردم رنج دیده روستاها را کاهش دهند.
در حاشیه امدادرسانی های سخت 

روستاهای واقع در مناطق کوهستانی شهرستانهای بافت و رابر بدترین وضع را از نظر امکان امداد رسانی دارند به طوریکه با گذشت یک هفته از اغاز سیلاب، امدادگران هنوز نتوانسته اند به تعدادی از روستاهای کوهستانی بافت راه پیدا کنند .

در حاشیه امدادرسانی های سخت

علی بختیاری نماینده مردم رابر، بافت و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه ستاد بحران استان کرمان گفت: اطلاعی از وضعیت ۱۵ روستا و منطقه عشایر نشین شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در دست نیست و راه های ارتباطی با آنها به طور کامل قطع شده است.

حمزه جواران فرماندار بافت هم گفت مناطق و روستاهای قلاتوئیه ،کرگین ،دره پهن،سنگ سیاه ،سفید کوه،بیدشک ،هنکایی ،سیف الدین ،گودال ،خافکوئیه و گوشک سفلی همچنان د رمحاصره برف و سیلاب هستند و امدادرسانی اولیه به سختی انجام شده است .

فرماندار بافت از گرفتار بودن 200 خانوار عشایر خبر داد و گفت هنوز نتوانسته ایم کمکهای امدادی را به منطقه محل استقرار این عشایر رسانیم.

 در حاشیه امدادرسانی های سخت

سیف اللهی جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان هم در جلسه امروز این ستاد گفت راه 100 روستا در استان به علت جاری شدن سیل، طغیان رودخانه ها و عبور آب از روی جاده و نیز وجود راههایی که از بستر رودخانه عبور میکنند هنوز بسته است.
در حاشیه امدادرسانی های سخت

از یک سو نیروهای اداره راه وترابری با سرعت بالایی به ترمیم پل ها و راهها وتسهیل عبور ومرور مشغول هستند و از سوی دیگر امدادرسانی هلال احمر به روستاهای صعب العبور ودرو از دسترس ولبخند مردم تصاویری از مهربانی در دیار کویری کرمان را باعث شده است.

در حاشیه امدادرسانی های سخت

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار