بیش از ۳.۵ میلیارد مترمکعب آب در استان بوشهر هدر رفت

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو از هدر رفت 3.5 میلیارد متر مکعب آب در استان بوشهر خبر داد.

بیش از ۳.۵ میلیارد مترمکعب آب در استان بوشهر هدر رفتبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رحیم میدانی بعد از ظهر امروز در بازدید بررسی خسارت وارد شده به تاسیسات آبرسانی مناطق مختلف استان بوشهر با بیان اینکه بارندگی در این استان استثنایی بود اظهار داشت: در جریان این بارندگی که سبب پر آب شدن سدها، بندها و آبگیرها شد خوشحالی کشاورزان در پی داشت.

وی با بیان اینکه سد سلمان فارسی 1800 متر مکعب در ثانیه آب‌های روان را کنترل و ذخیره کرد افزود: در حوزه آب‌ریز حله، سد مخزنی رئیسعلی دلواری 1600 متر مکعب در ثانیه سیلاب‌ها را کنترل و در خود ذخیره کرد.

میدانی با تاکید بر عملیاتی شدن ساخت سد باهوش و خائیز گفت: سد یکی از مهم‌ترین تاسیسات کنترل و ذخیره سازی سیل است که باید نسبت به تسریع در ساخت سدها و اجرایی شدن طرح‌های سدسازی اقدام شود.

وی با بیان اینکه جاری شدن سیل در استان بوشهر با کمترین تلفات و خسارات مالی بود افزود: در عرصه طرح‌های و تاسیسات آبرسانی استان بوشهر این سیلاب 150 میلیارد تومان به این بخش خسارت زد ولی از اهمیت بالایی این بارندگی‌ها برخوردار بود.

میدانی با بیان اینکه بیش از 4.5 میلیون متر مکعب آب از محل سد انحرافی رودخانه باهوش به هدر رفت تصریح کرد:به سبب بارش‌های شدید در استان بوشهر که در برخی نقاط به 400 میلیمتر رسید 3.5 میلیارد متر مکعب آب راهی دریا شد که اگر سد در این استان وجود داشت مقدار قابل توجهی از این روان آبها کنترل و ذخیره می‌شد.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.