مراسم جشن ازدواج ۴۵۰ زوج دانشجوی دانشگاه‌های سراسر کشور در جوار بارگاه حرم رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین قاسم مقدم، مسئول شواری استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کهکلیویه و بویراحمد در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر رضوی گفت: امروز بیش از هر زمانی نیازمند الگوگیری از سبک و سیره اهل بیت (ع) و پیاده کردن آن در زندگی هستیم.

وی تصریح کرد: تحمل، احترام متقابل و صبوری در هنگام مواجهه با مشکلات زندگی از مصادیق سبک زندگی اسلامی است.

مسئول شواری استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کهکلیویه و بویراحمد گفت:شروع زندگی مشترک در جوار حرم مطهر امام رضا (ع)، اتفاقی بزرگ و مبارکی است که باید آن را به فال نیک گرفت وامیدواریم سایر اقشار جامعه نیز همچون دانشجویان آغاز ساده زندگی مشترک را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم مقدم در ادامه متن پیام مقام معظم رهبری را در مراسم ازدواج دانشجویی قرائت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی نیز در این مراسم گفت: نشاط و سر زندگی بسیاری از مشکلات را حل و کانون خانواده را مستحکم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شناخت ظرافت‌ها و ویژگی‌های شخصیتی زن و مرد می‌تواند به پایداری و استحکام خانواده کمک شایانی کند، افزود:خداوند متعال روحیه زنان را لطیف آفریده و مردان همواره بایستی در به این نکته در زندگی مشترک دقت کنند، زنان نیز بایستی به اقتدار و استقلال همسرشان احترام بگذارند.

حجت الاسلام راشدیزدی تصریح کرد: خداوند همه ذرات و موجودات عالم را زوج آفریده و همه کائنات میل به ترکیب و زوج شدن دارند و تکامل انسان‌ها نیز در گرو ازدواج است و با زوجیت است که زن و مرد به آرامش دست می‌یابند.

وی افزود: زندگی بدون نشاط دچار مرگ تدریجی می‌شود و کسی که به این امر توجه نداشته به کام مرگ فرو می‌رود.

حجت الاسلام راشدیزدی عنوان کرد: ازدواج‌های دانشجویی را از موفق‌ترین ازدواج‌های جامعه است زیرا دانشجویان با آگاهی و شناخت یکدیگر را انتخاب می‌کنند و آغاز زندگی مشترک از جوار بارگاه مطهر امام رضا (ع) را قدر بدانید و با توکل به خداوند متعال و توسل به اهل بیت (ع) پایه‌های زندگی خود را استحکام بخشید.

انتهای پیام// ف. غ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.