پرونده عملکرد یکساله نیروهای مسلح/ 2

رزمایش های نزسا در سال 95/شلیک راکت های دقیق زن نقطه قوت نیروی زمینی سپاه

نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انجام رزمایش هایی توانسته آمادگی خود را افزایش دهد. سال گذشته حضور یگان های زمینی و زرهی در رزمایش ها چشمگیر بود و همچنین راکت های دقیق زن نزسا نیز در رزمایش پایان سال استفاده شد.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران رزمایش های مختلفی را تدارک دیدند و انجام دادند که از جمله آن می توان به رزمایش های نزسا در مناطق جنوب شرق و شمال شرق کشور اشاره کرد.

نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انجام رزمایش هایی توانسته آمادگی خود را افزایش دهد. سال گذشته حضور یگان های زمینی و زرهی در رزمایش ها چشمگیر بود و همچنین راکت های دقیق زن نزسا نیز در رزمایش پایان سال استفاده شد.

اولین رزمایش نزسا در سال گذشته که رسانه ای شد در منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان بود که عملیات رهایی گروگان هلی‌برن، عملیات چتربازی و انهدام دشمن از طریق شلیک کاتیوشا از جمله برنامه‌های این رزمایش بود.


***رزمایش اول نزسا در جنوب شرق کشور

در اولین رزمایش نزسا اقدامات زیر انجام شد:

1-هواپیماهای بدون سرنشین شاهد129 به انجام عملیات های شناسایی در رزمایش پرداختند. این پهپادها اقدام به (شاهد129) اقدام به انجام عملیات شناسایی در عمق 100 کیلومتری کرده بودند. تصاویر ضبط شده توسط این پهپادها نیز به صورت زنده برای فرماندهان حاضر در منطقه  پخش شده بود.

2-علاوه براین، چند فروند بالگرد میل17 سپاه نیز با بالگردهای 209 را در منطقه اسکورت کردند.

3- بیش از 10 فروند پهپاد شناسایی از انواع «حماسه»، «مهاجر»، «ابابیل»، «صادق» و «شاهد»  بر فراز سیستان و بلوچستان پرواز کرده بودند.

4-یگانهای زرهی یا شلیک توپ راه را بر تروریست ها بستند و انها را منهدم کردند و عملیات بازپس گیری پاسگاه از تروریستها با آتش سنگین از زمین و هوا اجرا شد.

5-ستون ماشینی دشمن همچنین در مسیر خود با مین های بسیار قوی کنار جاده ای نیروی زمینی مواجه شد که باعث از بین رفتن انها گردید.


سردار "محمد مارانی" فرمانده قرارگاه قدس سپاه در جنوب شرق کشور، درباره رزمایش نزسا در جنوب شرق کشور گفت:  ما برای مقابله با هرگونه حرکت تروریستی آماده‌ایم. در این رزمایش بخشی از اقدامات قرارگاه قدس به نمایش درآمده و استحکام بخشی به زیر ساخت‌های امنیتی منطقه، تعمیق رابطه سپاه و مردم، نشان دادن اراده نظام برای توجه اساسی به منطقه جنوب شرق و توجه به مسایل امنیتی و عمرانی و فرهنگی، مشارکت مردم بومی در تامین امنیت منطقه و تمرین برای ارتقای امادگی همه جانبه از جمله اهداف دیگر این رزمایش بود.

**رزمایش دوم نزسا در مرکز و شمال شرق کشور

 رزمایش دیگر نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اوایل اسفند ماه 95 در مناطق مرکزی و شمال شرقی کشور برگزار شد. در این رزمایش (پیامبر اعظم (ص) 11 ) با شعار "نمایش اقتدار و امنیت پایدار" با رمز مقدس یا "رسول الله یا رسول الله یا رسول الله"   با حضور یگانهای توپخانه، پدافند، پهپاد، پیاده و هوانیروز این نیرو در کویر مرکزی برگزار شده بود.

در رزمایش  (پیامبر اعظم (ص) 11 )  اهداف دشمن فرضی با راکت‌های پیشرفته، هوشمند و نقطه زن در کلاسهای مختلف مورد اصابت قرار گرفت.    

رزمایش دفاع از کوی و برزن را نیز در ادامه رزمایش پیامبر اعظم 11  انجام شد و به موازات آن گردان‌های بیت المقدس رزمایش توپخانه‌ای انجام دادند و مرحله نهایی رزمایش نیز باشرکت همه یگان ها جنگال و پهپاد و زمینی و ... صورت گرفت.

انجام این رزمایش‌ها موجب می‌شود تا دشمنان در براوردهای خود دچار اشتباه نشده و اقدامات نابخردانه‌ای را صورت ندهند.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار