علیزاده در نشست خبری استقبال از بهار ۹۶ مطرح کرد؛

شهرداری قصد تملک موزه علی اکبر صنعتی را ندارد/ اختلاف نظر با سازمان هلال احمر بر سر کاربری موزه است

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران قصد تملک موزه علی اکبر صنعتی را ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در نشست خبری تشریح فعالیت‌های این سازمان در سالانه هنرهای شهری تهران (بهارستان ۹۶) با اشاره به مراسم چهارشنبه سوری آخر سال اظهار داشت: در خصوص این موضوع با وزارت بهداشت، سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، نمایندگان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و همچنین کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران جلسه‌ای برگزار کردیم و قرار شد که کمپینی با موضوع نه گفتن به مواد محترقه برگزار کنیم.

وی افزود: به دنبال آن هستیم با برگزاری این کمپین زحمت آتش نشانان را کاهش دهیم تا آن‌ها هم بتوانند در چهارشنبه آخر سال در کنار خانواده‌های خود باشند.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری دومین رویداد هنری بهارستان که همزمان با نوروز سال 96 است، تصریح کرد: استفاده از المان‌های شهری ویژه ایام عید نوروز، خلق آثار هنری محیطی و ترسیم و ترمیم نقاشی‌های دیواری پایتخت بخشی از مهمترین وظایفی است که هر ساله سازمان زیباسازی شهرداری تهران در قالب طرح استقبال از بهار اجرایی می‌کند.

علیزاده ادامه داد: از سال گذشته به شکلی منسجم و با برنامه ریزی دقیق برای ایجاد نشاط شهروندی طرح رویداد هنری بهارستان از سوی سازمان اجرا شد که بدون شک این طرح مورد توجه شهروندان تهرانی و همچنین مهمانان نوروزی شهر تهران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امسال نیز بر اساس تجارب سال گذشته اقدام به برگزاری دومین رویداد بهارستان شده گفت: تاکنون آثار بسیاری برای اجرا در آستانه نوروز سال 96 از سوی شورای هنری این رویداد انتخاب و برای اجرا در ایام نوروز در نظر گرفته شده است، همچنین این آثار از اسفند در سطح شهر اجرا خواهد شد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه رویداد بهارستان اعم از حوزه‌های نقاشی دیواری، مجسمه‌های شهری، گرافیک، تصویرسازی، هنرهای محیطی، مبلمان شهری و غیره اجرا خواهد شد، تاکید کرد:‌ این آثار با خلاقیت هنرمندان چهره جدیدی از پایتخت را به شهروندان تهرانی و همچنین مهمانان نوروزی نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه همگامی هنرمندان با شهروندان در استقبال از بهار موجب نشاط و پویایی در محیط شهری و همچنین امکان ورود و اجرای ایده‌ها و آثار هنری با شیوه‌های بیانی مختلف می‌شود، افزود: اجرا و نمایش فرآیند آفرینش‌های هنری متناسب با محیط شهری و ایجاد فرصت آشنایی شهروندان با فرآیند خلق اثر هنری در حین اجرا از اهداف رویداد سالانه بهارستان است.

علیزاده به تفاوت‌های دومین رویداد سالانه بهارستان اشاره کرد و گفت: ‌امسال نسبت به سال گذشته بخش‌های نقاشی دیواری‌ و گرافیک رویداد بهارستان در مناطق 22 گانه شهر تهران اجرا می‌شود و همچنین بخش مجسمه‌های شهری و هنرهای محیطی در خیابان ولیعصر (عج) ، بلوار کشاورز و خیابان انقلاب نیز اجرایی خواهد شد، چرا که تمامی درخواست‌هایی که از سوی مدیران و شهروندان داشتیم مربوط به بخش مجسمه‌های شهری و هنرهای محیطی است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران ادامه داد:‌ در سالانه بهارستان برای ورودی‌های شهر تهران نیز با توجه به حجم مسافران نوروزی اجرای آثار مختلفی در نظر گرفته شده است.

علیزاده با اشاره به موضوع فرسوده بودن منطقه 12 گفت: در این خصوص تفاهم نامه‌ای را با شهرداری منطقه 12 به امضا رسانده‌ایم و مطرح کرده‌ایم که برای بازسازی این بافت تاریخی درصدی از هزینه‌ها را تأمین کنیم.

وی ادامه داد:‌ در خصوص عودلاجان و بازار آنچه در خصوص حوزه زیباسازی بوده همان نما است که آن را اجرایی کرده‌ایم و در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده دیگر باید برآورد هزینه انجام شود، چرا که در حوزه میراث و ابنیه‌های تاریخی بیشتر اختلاف وراث و یا مشکل سندی داریم.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه این سازمان همه ساله در حوزه تبلیغات فرهنگی و هنری اقداماتی را برای استقبال از بهار انجام داده است، تصریح کرد:‌ امسال علاوه بر موضوعات فرهنگی به موضوعات فنی و عمرانی و همچنین پیرایش شهری توجه ویژه‌ای شده است.

علیزاده با تاکید بر اینکه رسالت اصلی سازمان زیباسازی شهر تهران ارتقای سیما و منظر شهری است، گفت: بر همین اساس امسال همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) که از نیمه اسفند آغاز می‌شود برنامه‌های زیادی در دستور کار خود داریم.

وی با بیان اینکه ایام نوروز مقارن با ولادت حضرت زهرا(س)، روز مادر و همچنین 13 رجب است، یادآور شد: برنامه‌های ویژه‌ای در تقارن با این ایام در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران به برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: فضاسازی و اطلاع رسانی این مسابقات با سازمان زیباسازی که در راستای جلسات متعدد با اوقاف، محتوای فضاسازی و اطلاع رسانی توسط کمیته اوقاف به ما ارایه می‌شود، خواهد بود، به همین دلیل طرح‌ها و گرافیک توسط سازمان زیباسازی به مرحله طراحی خواهد رسید.

علیزاده با اشاره به المان میدان ولیعصر (عج) و میدان انقلاب افزود: المان میدان انقلاب تا پایان سال با بهره گیری از معماری اسلامی کاشی کاری فیروزه‌ای خواهد شد، همچنین 22 فواره که نشانه‌ای از یوم الله 22 بهمن ماه است در این میدان نصب خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ با توجه به نظرات کارشناسان و هنرمندان نباید میدان انقلاب آشفتگی بصری داشته باشد، چرا که با نصب یک المان آشفته بر آشفتگی این میدان شلوغ افزوده خواهد شد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران تاکید کرد:‌ میدان ولیعصر (عج)‌ تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود و بر اساس پیش بینی‌های انجام شده المان این میدان نیز تا پایان سال آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

علیزاده با بیان اینکه در طراحی المان میدان ولیعصر (عج) به صورت کارگروهی اقداماتی انجام شده، یادآور شد: بر اساس فراخوانی هنرمندان برای این المان تلاش می‌کنیم تا بهترین المان برای این میدان انتخاب شود.

وی با اشاره به تشریح روند کمپین‌های تشکیل شده در سال 95 افزود: حدود 23 کمپین در سال جاری برگزار کردیم که با این امر به 80 درصد از خواسته‌های خود جامه عمل پوشاندیم.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران ادامه داد:‌ بدون شک تشکیل کمپین‌ها نیازمند کارهای تکمیلی است که باید توسط سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه کمپین ایجاد شده باشد، به همین منظور قصد داریم در سال جاری کمپین‌هایی را در حوزه سلامت، محیط زیست، آلودگی هوا و غیره اجرایی کنیم.

علیزاده به نورپردازی برج آزادی اشاره کرد و گفت: نورپردازی برج آزادی با ایراداتی همراه بود، به همین منظور تصمیم گرفته شد که برای نورپردازی این برج از یک رنج و به صورت ثابت استفاده شود.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به همخوان نبودن نمای ساختمان مرکزی بانک شهر در میدان فردوسی با توجه به حذف زواید این محور، تأکید کرد: بدون شک سازمان زیباسازی شهرداری تهران در مجوز نما هیچ نقشی ندارد، به همین منظور نماهای موجود مانند نمای بانک شهر با مجوز این سازمان نبوده است.

علیزاده تاکید کرد: برای میدان آزادی چند طرح طراحی کرده‌ایم که اگر بانک شهر هم یکی از آن‌ها را بپذیرد، می‌توانیم آشفتگی دور این میدان را کاهش دهیم.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به موزه علی‌اکبر صنعتی گفت:‌ زمانی که سازمان زیباسازی برای مرمت این ساختمان به موزه ورود پیدا کرد، تقریبا این ساختمان مخروبه بود و هیچ ارگانی نیز در راستای مرمت آن گامی بر نداشته بود.

علیزاده ادامه داد:‌ در حال حاضر بیش از 90 درصد مرمت ساختمان و همچنین 70 درصد مرمت آثار علی‌اکبر خان صنعتی انجام شده اما برای بهره برداری و کاربری این ساختمان اختلاف نظرهایی وجود دارد که برای حل آن مکاتباتی با سازمان میراث فرهنگی انجام شده است.

محمدخانی معاون فنی عمرانی سازمان زیباسازی شهرداری تهران در تشریح طرح استقبال اظهار داشت: امسال مرمت سر در باغ ملی در دستور کار این سازمان قرار دارد و در حال حاضر نیز 95 درصد مرمت آن به پایان رسیده است.

وی به مرمت خیابان ناصر خسرو در سال جاری اشاره کرد و گفت: مرمت این خیابان طی دو سال انجام شد و جداره‌های عمومی در فاز اول مرمت و همچنین مرمت 8 پلاک ارزشمند و ساختمان معروف واقع در این خیابان در فاز دوم به اتمام رسید.

معاون فنی عمرانی سازمان زیباسازی شهرداری تهران تصریح کرد: در سال جاری بازپیرایی حدفاصل میدان فردوسی تا دروازه‌ دولت انجام می‌شود و تا پایان سال نیز بازپیرایی به اتمام خواهد رسید.

محمدخانی با بیان اینکه چهارمین جشنواره بین‌المللی نورآرایی در سطح مناطق 22 گانه برگزار می‌شود، گفت: امسال بخش حفظ بین‌المللی جشنواره را به صورت ملی برگزار خواهیم کرد و 60 اثر از یک هزار و 100 اثر برای المان‌های نوری انتخاب می‌شود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار