50 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی پشتیبان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهروش جلالی رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی انسانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به اینکه تسهیلات مشاغل خانگی پارسال در دو قالب مشاغل مستقل و پشتیبان پرداخت شده است گفت: امسال تسهیلات قرض الحسنه بوده و فقط به مشاغل پشتیبان پرداخت می شود.

وی افزود: پرداخت تسهیلات در طرح مشاغل خانگی فقط شامل افراد حقیقی و حقوقی بوده و افراد متقاضی دریافت تسهیلات باید مهارت لازم را در رشته شغلی مورد نظر داشته و برای دریافت تسهیلات در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کنند.

جلالی ادامه داد: افراد پشتیبان افرادی هستند  که1تا 15 نفر از افراد فعال در مشاغل خانگی را زیر پوشش خود قرار داده و با فراهم کردن وسایل مربوط به مهارت این افراد، بازار فروش برای تولیدات را برای آن ها ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: میزان تسهیلات پرداختی به پشتیبانان به ازای بکارگیری هر نفر تا 50 میلیون ریال و حداکثر 750 میلیون ریال برای هر پشتیبان است.

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی انسانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: افراد حقیقی یا حقوقی پشتیبان باید افراد زیر پوشش خود را در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام و کد رهگیری را به دستگاه های اجرایی تحویل و تشکیل پرونده بدهند.

وی اظهار کرد: دستگاه اجرایی مربوطه مکلف است پرونده تشکیل شده را برای صدور مجوز به بانک عامل و اداره کار ارسال کند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.