دیشب در افق غربی ایران جسمی نورانی مشاهده شد که برخی آن را بشقاب پرنده نامیدند و برخی خبر از حمله دشمن دادند. برای پیگیری این موضوع سری به انجمن نجوم اهواز زدیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛خسرو جعفری زاده ، مدیر انجمن نجوم اهوازگفت: شب گذشته بین ساعت 18 الی 19 در چند استان و بطور گستره تر می توان گفت در نیمه غربی کشور جسمی متحرک و نورانی با هاله ای زیبا  در آسمان مشاهده شد که زمینه ساز ایجاد شایعاتی در زمینه حضور موجودات فضایی و یا موشک های جنگی شد اما باید گفت آن شیء موشکی بیش نبوده است.

جعفری زاده افزود: موشک تحقیقاتی که به فضا پرتاب شده بود سوخت خود را در لحظه غروب آفتاب تخلیه کرده و انعکاس نور خورشید و مایع بودن سوخت باعث ایجاد صحنه ای زیبا به شکل موجودی نورانی شد.

وی اظهار داشت: احتمال رویت این رویداد در کشورهای نزدیک همچون عراق و کویت نیز وجود دارد هر چند در جامعه علمی این اتفاق چندان خاص و قابل طرح نیست.

مدیر انجمن نجوم اهواز بیان کرد: بجای شایعه سازی بهتر است به  صحنه زیبایی که رویداد در آسمان بوجود آورد پرداخت نه اینکه شایعاتی همچون جنگ و موجودات فضایی را به میان کشید.

خسرو جعفری زاده ، مدیر انجمن نجوم اهواز، در پاسخ به این سوال که آیا موجودات فضایی وجود خارجی دارند یا خیر تصریح کرد: گستره آسمان و قدرت خدا بسیار عظیم وبزرگ است و نمی توان وجود موجودات دیگر را انکار کرد و احتمال دارد موجوداتی در آسمان های دیگر وجود  داشته باشند اما بصورت علمی و اثبات شده چیزی وجود ندارد.


انتهای پیام/و


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۳۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
من این شی درشهرفسادیدم دردوطرفش حلال داشت ارتفاع ان تاساختمان شهر30متربودموشک نبود سرعت اهسته مانندابربود