امام جمعه اصفهان گفت: ثبت احوال باید در نحوه نگهداری اسناد نیز بسیار دقیق باشد و نمی‌توان فقط به الکترونیکی شدن و تکنولوژی جدید اعتماد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع‌رسانی و فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با رئیس سازمان ثبت احوال کشور از تحولات رخ داده در سازمان ثبت احوال کشور تقدیر کرد و اظهار داشت: بخشی از این تحولات به واسطه پیشرفت تکنولوژی و بهره‌مندی از علم روز بوده اما آنچه مهم است رعایت نظم در امور است و یک مسلمان باید در هر سمتی بهترین کار را انجام دهد.

وی افزود: یک انسان در لحظات پایان عمر خود مهم‌ترین نکات و توصیه‌ها را بیان می‌کند و یکی از توصیه‌های امیرالمؤمنین(ع) به فرزندانشان در شب 21 ماه رمضان، نظم در امور است که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این مطلب که نظم در امور سرعت کار را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های کارها این است که کار قائم به فرد باشد، بنابراین نظم در امور کمک می‌کند تا با تعریف یک روش یا سیستم برای کار هر کسی به راحتی از عهده انجام آن بر آید.

امام جمعه اصفهان یکی دیگر از ضرورت‌های کار به ویژه در ثبت احوال را داشتن ابتکار عمل دانست و اضافه کرد: از آنجایی که هویت یک کشور در اختیار سازمان شماست، حضور نیروهای خلاق و مبتکر می‌تواند در سرعت بخشی و اطمینان کار بسیار پر اهمیت باشد.

طباطبایی‌نژاد اذعان داشت: ثبت احوال باید در نحوه نگهداری اسناد نیز بسیار دقیق باشد و نمی‌توان فقط به الکترونیکی شدن و تکنولوژی جدید اعتماد کرد.

وی در ادامه به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: مؤمن کسی است که پر کار و کم خرج باشد، بنابراین اگر همه کارمندان ما این روایت را سرلوحه عمل خود قرار می‌دادند، جامعه ما با سرعت بیشتری به اهداف خود نزدیک می‌شد.

در ابتدای این دیدار درخشان‌نیا، رئیس سازمان ثبت احوال کشور به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته پرداخت و ضمن تقدیر از تورج حاجی رحیمیان مدیرکل سابق ثبت احوال استان، حسین غفرانی کجانی را به عنوان مدیرکل جدید ثبت احوال استان اصفهان معرفی کرد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار