مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان کشورمان گفت:قهرمانی آزادکاران کشورمان در رقابت های جام جهانی برای ششمین سال متوالی نشان داد ایران همچنان از قدرت های اصلی در کشتی دنیا به شمار می رود.

محمد اصلانی در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ضمن بیان این مطلب افزود: در این دوره از مسابقات جام جهانی تیم های حاضر از شاخص ترین نفرات خود استفاده کردند،آمریکا و ترکیه منهای یکی دو کشتی گیر با ترکیب اصلی خود به میدان رفتند،روسیه هم که همیشه روسیه است ولو اینکه از نفرات دوم و سوم خود استفاده کند،در ترکیب سایر تیم ها هم شاهد حضور کشتی گیران عنوانداری بودیم و در مجموع می توان گفت برترین تیم های کشتی آزاد در این دوره از مسابقات جهانی حضور داشتند.
وی درباره عملکرد کشتی گیران ایرانی اظهار داشت: شاگردان محمد طلایی به ویژه نفرات جوان امتحان خود را با موفقیت پشت سر گذاشتند.درست است پیروزی های حسن رحیمی، مسعود اسماعیل‌پور، بهنام احسانپور، میثم نصیری، مصطفی حسین‌خانی، حسن یزدانی، علیرضا كریمی و كمیل قاسمی به عنوان کشتی گیران باتجربه تأثیر بسیاری در موفقیت تیم ایران داشت ولی به طور حتم کشتی های قابل قبول جوانانی چون حامد رشیدی، پیمان یاراحمدی، بهمن تیموری، امیر محمدی، حسین شهبازی و یدا... محبی کمک کرد تا تیم ایران قدرت خود را به وضوح بر همگان دیکته کند.
دارنده مدال طلای آسیا در مورد شکست حسن یزدانی نیز گفت:شکست هم جزئی از یک رقابت ورزشی است و قرار نیست یک کشتی گیر حتی اگر قهرمان المپیک هم باشد در تمامی میادین پیروز شود؛ضمن اینکه یزدانی در وزن 86 کیلو گرم تازه وارد است و تا بخواهد در این وزن جا بی افتد زمان احتیاج دارد.
وی تاکید کرد:به اعتقاد من شکست یزدانی در این مقطع زمانی یک پیروزی محسوب می شود چرا که او فرصت خواهد داشت تا رقابت های جهانی سال 2017 که ملاک اصلی عملکرد یک کشتی گیر است روی نقاط ضعف و قوتش بیشتر کار کند و در این رویداد مهم نتیجه لازم را بگیرد.  
اصلانی در خاتمه با بیان این که قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد را به کشتی گیران و کادر فنی تیم ملی تبریک می گوید عنوان کرد:امیدوارم با حمایت همه جانبه از محمد طلایی شرایط آرامش برای این مربی توانمند فراهم شود تا او با تمرکز بیشتر بتواند در رقابت های جهانی و در المپیک 2020 هم موفقیت جام جهانی را تکرار کند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار