دبیر المپیاد فرش دستباف کشور از برپایی یازدهمین المپیاد کشوری فرش دستباف با حضور 20 استان کشور در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید محمد ویسیان دبیر یازدهمین المپیاد فرش دستباف گفت: شرکت‌کنندگان در المپیاد فرش دستباف در دو مقطع دانشجویی با گرایش رنگرزی، بافت، مرمت و طراحی و در مقطع دانش‌آموزی با گرایش رنگرزی، بافت و طراحی به مدت دو روز به رقابت می‌پردازند.

ویسیان افزود: در این دوره 171 شرکت‌کننده از 27 دانشگاه و مرکز آموزشی حضور دارند و در آیین پایانی که پنجشنبه همین هفته برگزار خواهد شد نفرات برگزیده مشخص می‌شوند.

سرپرست حوزه معاونت تحقیقات و آموزش مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: شناسایی استعدادهای برتر و معرفی به واحدهای تولیدی هنرصنعت فرش دستباف، تعامل با دانشجویان و دانش‌آموزان، از مهم‌ترین اهداف برپایی المپیاد فرش دستباف است.

ویسیان اظهار داشت: انگیزه بخشیدن به دانشجویان و هنرجویان رشته فرش و نگاه علمی به حوزه هنرصنعت فرش دستباف در تمام ابعاد توسط حوزه معاونت تحقیقات و آموزش از دیگر رویکردهای این المپیاد علمی و هنری است.

یازدهمین المپیاد کشوری فرش دستباف با حضور 20 استان کشور از سوم تا پنجم اسفندماه در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس درحال برگزاری است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار