برای حل مشکلات مهاجرین افغان به زودی کنسولگری افغانستان در مرکز ورامین واقع در جنوب شرق تهران احداث می‌شود.

سفیر افغانستان در ایران:برای حل مشکلات مهاجرین کنسولگری در ورامین احداث می شود
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نصیر احمد نور سفیر افغانستان در ایران در جلسه با والی ورامین اظهار داشت ایران و افغانستان به دلیل اشتراکات فرهنگی و تاریخی، بیش از سایر کشورها از ظرفیت‌های سیاسی و اقتصادی برخوردارند.

دکتر نور گفت: برای حل مشکلات مهاجرین افغان به زودی کنسولگری افغانستان در مرکز ورامین واقع در جنوب شرق تهران احداث می شود.

وی افزود: مقایسه روند همکاری‌ها بین2 کشور در 15 سال اخیر نشان می‌دهد که سطح روابط این 2 کشور در سطوح مختلف مدیریتی رو به گسترش بوده و می‌‎توان گفت که در مدتی که از عمر دولت فعلی افغانستان می‌گذرد، رئیس‌جمهور این کشور دو سفر به تهران داشته است.

وی بیان داشت: سالانه حدود 2 میلیارد و 800 میلیون دالر کالاهای ایران به افغانستان صادر می‌شود که اگر صادرات نفت را از آن جدا کنیم، می‌توان گفت که افغانستان رتبه اول واردات کالا از ایران را دارد.

وی تصریح کرد: از مشارکت فعالان اقتصادی ایران برای حضور در افغانستان استقبال می‌کنیم و البته دروازه‌های ما برای تجارت، بر روی همه کشورها باز است.

وی اذعان کرد: به خدمت گرفتن پرسنل اداری اعم از مترجم و محافظ برای سایر کشورهای غیرهمزبان در افغانستان سد محکمی در برقراری روابط تجاری آنها با افغانستان است، این در حالی است که به جهت وجود مشترکات فرهنگی و زبانی 2کشور ایران با افغانستان این مشکلات تا حدود بسیاری کاهش پیدا می‌کند.

سفیر افغانستان در ایران گفت: در برخی موارد دیده شده که شرکت‌های ایرانی با همکاری افراد و شرکت‌های افغانستانی اقدام به واردات کالاهای بی‌کیفیت ایرانی در خاک افغانستان می‌کنند، که در صحبت با مقامات ایرانی، بر ضرورت اقدام جدی در این زمینه تأکید شده است.

انتهای پیام /


برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار