به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، متوسط قیمت خردهفروشی برخی از مواد خوراکی در تهران هفته منتهی به 29 بهمن ماه 95 منتشر شد.
در هفته مورد بررسی، قیمت گروه لبنیات و روغن نباتی تغییر نداشت اما بهای گروه برنج 0.4 درصد، تخم مرغ 2.2 درصد، میوههای تازه 2.5 درصد، گوشت مرغ 1.3 درصد، قند و شکر 0.2 درصد و چای 0.9 درصد افزایش یافته است.
همچنین قیمت گروه حبوب یک درصد، سبزیهای تازه 0.8 درصد و گوشت قرمز 0.3 درصد در هفته بررسی شده کاهش داشته است.
* لبنیات و تخممرغ
در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت پنیر غیر پاستوریزه و پنیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل به ترتیب معادل 0.3 درصد و 0.4 درصد کاهش ولی بهای کره پاستوریزه 1.0 درصد افزایش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. بهای تخممرغ معادل 2.2 درصد افزایش داشت و شانهای 99000 الی 115000 ریال فروش میرفت.
* برنج و حبوب
در این هفته در گروه برنج قیمت برنج وارداتی غیر تایلندی ثابت بود و بهای برنج داخله درجه یک معادل 0.4 درصد و برنج داخله درجه دو 0.6 درصد افزایش یافت. در گروه حبوب قیمت لوبیا قرمز بدون تغییر بود و بهای سایر اقلام این گروه بین 0.6 درصد تا 1.4 درصد کاهش داشت.
* میوهها و سبزیهای تازه
در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری انگور و کدو سبز عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشیها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و ترهبار عرضه میشد.
میوهفروشیهای سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه مینمودند که در گروه میوههای تازه قیمت نارنگی معادل 1.5 درصد و موزه 2.0 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.1 درصد تا 11.0 درصد افزایش یافت. در گروه سبزیهای تازه قیمت خیار معادل 4.1 درصد، گوجه فرنگی 2.9 درصد و پیاز 2.0 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.1 درصد تا 9.3 درصد افزایش داشت.
* گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد گزارش قیمت گوشت تازه گاو و گوساله ثابت بود و بهای گوشت گوسفند معادل 0.6 درصد کاهش ولی قیمت گوشت مرغ 1.3 درصد افزایش یافت.
*قند، شکر، چای و روغننباتی
در این هفته بهای قند معادل 0.1 درصد کاهش ولی قیمت شکر 0.5 درصد و چای خارجی 0.9 درصد افزایش داشت و بهای انواع روغننباتی بدون تغییر بود.
گروه کالا | درصد تغییر نسبت به هفته قبل | در تغییر در هفته مشابه ماه قبل | درصد تغییر در هفته مشابه سال قبل |
لبنیات | 0 | 0.3 | 7.9 |
تخم مرغ | 2.2 | 2.2 | 9.3- |
برنج | 0.4 | 0.4 | 32.1 |
حبوب | 1- | 0.9- | 19.7 |
میوههای تازه | 2.5 | 9.8 | 23 |
سبزیهای تازه | 0.8- | 5.7 | 1.3- |
گوشت قرمز | 0.3- | 0.9- | 6.9 |
گوشت مرغ | 1.3 | 5.9 | 19.3 |
قند و شکر | 0.2 | 0.5 | 24.4 |
چای | 0.9 | 1 | 13.8 |
روغن نباتی | 0 | 0 | 8.4 |
انتهای پیام/
جواب بازار، بدون هیچگونه فرصت، ارتفاع قیمتها بعد از شنیدن خبر(عدم وجود گرانی) !!!
اینجا بدبخت کارگر ساده، بیکار، و در کل مردم بیچاره!!!
در 98% از مشاهدات عینی و تحقیقی در مورد بازار و ارتباط آن با رسانه نتیجه معکوس بوده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی وقتی رسانه یه خبر مثبت گفت در مقابل اثر منفی آن در جامعه اجرا می شود و برعکس!!!!!!